Recept på lyckad kväll med "vinkunskap gänget"

1. Dyk upp i god tid på björns bar, för att få en sittplats i baren och ställa sig i "bordskö listan"
2. Drick ett/flera glas vin innan resten av gruppen anländer (detta för att vara avslappnad och för att kunna briljera med vilka utsökta viner du druckit från ditt projekt område)
3. Snacka med folket, var trevlig (visa ej att du druckit mer än ett halvt glas vin, det de inte vet om har de inte ont av)
4. Flytta till ett bord där alla får plats och snacka och ha allmänt trevligt/roligt
5. Bli hungrig och få alla/de flesta att beställa något ätbart (så att du inte skäms över att beställa två maträtter)
6. Inse att alla är mätta utom du. (beställ en stor plocktallrik som alla får ta utav, mest för att du ska kunna plocka till dig och bli mätt)
7. Bli ohyggligt trött på att alla ska dricka vin hela tiden (vadå titta, dofta och smaka, HÄV för tusan)
8. Beställ en shot till alla för att få dem på bra humör, och avlasta från vinet (utom louice som bangade, lisbeth likaså)
9. Små snacka och ha det trevligt.(fråga varför läraren har en hummer i väskan och se hur den kontaminerar hela hans väska)
10. folk börjar gå hem. (hallå klockan är inte ens midnatt??)
11. Va den sista att betala på notan, alltid lika roligt att se vad folk har beställt (såg ej någon dricka kaffe?? men fick ändå massa rabbat + presentkort = klaga EJ) + ge minst 100 kr i drille så att de släpper in dig nästa gång
12. Få sällskap till vagnen(vill säga spårisen men tydligen säger man VAGNEN i göteborg..) (ring alla du tror är vakna, men inte en jäkel svarar)
13. Hoppa av på backaplan i hopp om att mcDonalds har öppet.
14.Inse att f***ing mcdonalds har stängt.
15. Hoppa på nästa spåris(vagn) som går mot wieselgrensgatan.
16. Hoppa av och gå mot det öppna mcdonalds. (se vad halkigt det ser ut att vara på vägen, beställ)
17. Gå mot bussen som ska ta dig och din underbara hamburgare hem (ramla på den ishala vägen och få ett stort sår på handleden, plus en sträckning i den skinka som du inte sträckte på bowlingträningen=två sträckta skinkor)
(samtidigt som du pratar med din goda vän usa maria, som troligen tror att du lägger på medans du i själva värket håller på att slå ihjäl dig)
18. Åk bussen hem.
19. Undra varför du skrev ett inlägg mitt i natten i stället för att gå och lägga dig när din son väcker dig 08:00 fredag morgon!

Kommentarer
Postat av: Henny

Härlig kväll tjejen! Hoppas vi ses nästa helg! Kramiz!

2009-02-27 @ 06:26:38
URL: http://hennys.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ha ha ha... Det var därför du hade ringt mig! Jag började undra imorse när jag vaknade.. =) Men det låter som du hade roligt iaf. Kul o läsa om inte annat.. =) Kram kram

2009-02-27 @ 14:34:23
Postat av: spiderchick

fanx för snäll comment hörru =)

2009-02-27 @ 15:14:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Maria

ha ha, nu vet jag varfor det plotsligt brots!!! varning!!!! jag tar for givet att jag kan ringa dig till helgen a fylle snacka!!!! men da kommer det va morgon for dig, sa inte sa jobbigt... ha ha ha

Nu ska jag aka a klippa mig!!!! uhaa, inte kul i detta landet!!!! kan jag bli nojd 1!!! gang kanske??? kram kram

2009-02-27 @ 22:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0