Onsdag, igen!

Hur fort går veckorna nu för tiden egentligen! Herregud snart är det tenta.. Har varit duktig och försöker plugga så mycket jag kan när jag är hemma med Dennis. Blir mest när han sover, fast då vill man ju greja med annat.. Idag har han i alla fall hjälpt mig med de flesta hushålls sysslorna. Han mår bättre idag, ingen feber, men lite snorig. Han får gå till dagmamman i morgon, måste till skolan!
Igår letade vi som galningar efter min lägga in kort grej, men inte. Vart kan den ha tagit vägen?! Sorterade alla dennis leksaker här nere, herregud! Man kunde tro att vi öppnat en leksaksaffär.. Tog kort, men kan ju inte visa er.. Ska gå till bp någon dag och köpa en ny lägga in kort grej!

Nyss beställde jag kurlitteratur till nästa kurs, Livsmedel, mikrobiologi och hygien. Läter la sådär, plus att det verkar vara en MASSA att göra.. Föreläsningar, seminarier, laborationer och då även labb rapporter, studiebesök, ett stort skriftligt arbete och till sist en tenta.. Vad hände med att det var att plugga som en idiot och sen gör man en tenta och vips så var kursen klar? Nej nej, nu ska det vara allt möjligt, är mycket emot grupparbete.. Mycket på grund av att jag inte går i någon riktig klass nu när jag läser fristående kurser, så då har man inte några man känner att skriva med. Utan hamnar med vilka som helst.. Ja ja de löser sig!
Tråkigt att Dennis kommer få ganska långa och många dagar hos dagmamman bara.. Men iof har han knappt varit där alls nu under den här kursen, sen kommer nästa med full späckat schema i fem veckor, sen kommer min 5,5 veckors ledighet! Då kan han få pusta ut här hemma med mig :) Sen är det som sagt bara 5 veckor till, sedan är det sommarlov. Nice nice! Ska då rakt inte sommarjobba i sommar, jag ska sola, bada, slappa och leka med min son. Kanske lite pott träning också? Några veckor hos mor och far ska vi nog också skrapa ihop. E får allt ta och bestämma sig också, om vi ska åka utomland eller inte, vill boka nu! Nu slant jag visst in på sommar tankar.. Inte så konstigt när vädret är piss idag.. Inte en gnutta sol..

Nej nu har jag pausat nog i från pluggningen, dags att lära sig Italien!

Hej svej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0