Helgen, nu med bilder ;-)

Herregud, kommer knappt inte ihåg vad jag gjorde i fredags.. Jo D var på hiskeligt dåligt humör.. Så jag tog en lååångpromenad så han skulle somna.. Men ikke! Dock så satt han snällt och tyst. Han somnade fem minuter innan vi kom hem, så sov han tjugo i här utanför. Men han gillar inte att sova i vagnen närden är stilla..Så hanvar lika trött och grinig resten av dagen.
Vi har även börjat prenumerera på "singellådan" från årstiderna. Det är en låda full med grönsaker, frukt och massa annat roligt som kommer hem till oss varje fredag! Vi äter ändå ganska mycket grönsaker, frukt och bär så lika bra att köpa ekologiska varor från sverige :-) Denna veckan var det bananer, äpplen, babyspenat, majskolvar, fänkål, purjolök, vitamorötter, körsbärs tomater, senap, coscous,cocosmjölk och lemonad. Mumma!


På kvällen åkte E till en polare, då kom syster hit och vi slappade och käkade godis..fy fy!

I går var jag, D, syster och Maria i bowlinghallen för att titta på pinpals. Det va nice, D sov i vagnen och jag käkade god kyckling till lunch. Sedan gick Maria med oss hem och vi tjötade och hon fixade det trådlösa bredbandet, så skönt! (E var på Åby på "kundrelaterade möten" ha ha, fast det slutade på Casionot och han komhem runt 03) 

Tillslut blev vi hungriga och sugna på att göra något, så vi ringde akut barnvakten syster och jag och Maria drog till Bowling på backa, våran gamla arbetsplats.. Där pratade vi med våra forna arbetskamrater och hade jätte kul! Blev måååååånga drinkar, bowling och underbar mat  lagad av våran favvo kock Blaze. Vi kom tidigt, typ halv sju, och drog tidigt, var hemma vid ett. En skön och rolig kväll där man pratade många gamla minnen. Jag hade verkligen roligt närjag jobbade där, hade aldrig tråkigt på jobbet. Synd att ledningen var puckad..






I morse vaknade D liteöver sju, syster sov över, så också Maria. M åkte hem redan runt åtta halv nio. Sedan kommor och far och vi drog till Liseberg. Strålande sol och pyttelite folk, kunde inte bli bättre! Plus att vi kom in en timme tidigare, med gratis inträde och rabatt på åkpassen. Lite ska man använda sitt Läsvärdekort från GP. :-)

D skötte sig exemplariskt, vi åkte allt och han även med att tävla lite. Var lite orolig för att åka då man inte var helt hundra.. Men ingen bakfylla förutom lite skallebank. :-)

Vi tänkte att D skulle få åka lite också. Men vid farfars bilar var det en mil kö! Hela barnområdet var smockat! Så vi provade ponnyexpressen istället. Men precis när den skulle starta slog D munnen mot hästen och började störtlipa! Karusell bruden kom framoch frågade om vi skulle åka eller gå av... Då gick vi skamset av och alla tyckte synd om oss... Ha ha eller att vi var dumma som "tvingade" en skrikig unge att åka. ha ha. Men han var trött, så direkt vi la honom i vagnen somnade han..

Mat på Trabello (tror jag det hette)

Nappisen var inne en stund, han är inte så förtjust i den nu för tiden, men när man är lite trött så..


Tittar på mormor och moster i famnen på favvon, morfar!


Whiiee! :-)


Familjepromenad.



Före..


Efter...

När vi kom hem igen så var jag och E sååååå trötta... Eller är än.. Men för att inte bli helt förslappad gick vi till svärmor på en fika. Nu ska D sova och jag tänker inte göra många knop. På sin höjd koka en majskolv..


Ja ha TYPISKT, nu när jag har massa bilder att ladda upp funkar den funktionen inte för tillfället.. Ja ja, får bli imorgon då, håll tillgodo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0