Bowling, bowling och mera bowling

Vaknade i morse vid halv åtta.. Skit sur och trött. Hur det kan komma sig har jag ingen aning om då E tog hand om pojken hela natten.. Skumt men så var det! Ingen idé att försöka somna om då vi ändå skulle åka iväg till hallen vid halv tio. Så vi gick ut i soffan. Vad finns det nu att se så tidigt en söndags morgon förutom barnprogram? Jo Dr Phil.. Ha ha det är heeeelt sjukt det programmet.. Men jag roade mig att se på galningarna i en halv timme tills vi började göra oss i ordning.

I hallen så var i stort sett hela klubben samlad, i alla fall de äldre spelarna. De skulle spela först sex serier där de fyra bästa gick vidare till semi och där efter två till final. Då skulle klubbens mästare koras. Emir började hyfsat men låg bara på 3e plats av 16 efter en serie. Sedan gick det bara utför.. Man ser så väl på honom när det börjar gå dåligt, han blir så frustrerad. Efter 5 serier så låg han på en 5e plats och hade 1poäng upp till 4an och 20 till 3an. Till saken hör att E är helt överlägset bäst i klubben.. Han har spelat matcher i elitserien i sina dagar, men han satsar nu inte att spela högre än div 3. Han har även varit med och startat upp den klubb han nu spelar i så han lär inte byta.. Det tar mycket tid och ork att spela i ett elitserielag, allt blir så väldigt seriöst.. Nu är det bara skoj! I alla fall, 6e serien börjar och han börjar inte lysande nu heller.. Men de två han ska komma ikapp börjar inte bättre. Det blir oliiiiiiiidligt spännande men han kniper tillslut en 3 plats och får möta 2an i en semifinal. Han vinner den då han spelar dubbelt så bra som de serierna innan.. Jag ser att han vet att han kommer vinna, jag hoppas det jag också då jag inte vill ha en sur och analyserande sambo hemma resten av dagen! Han vinner sedan finalen och allt är frid och fröjd, allt annat hade i och för sig varit en skräll.. He he min duktiga bowlare! Men om jag som amatör, fast jag börjar bli ganska haj på det, tycker att han spelar en jätte bra serie kommer han ändå sen och klagar på sina strikes.. "Jag hade ingen bra tajming, jag vågar inte släppa ut bollen osv osv" Men det är nog för att han har väldigt höga krav på sig själv och alla förväntar sig att han alltid ska vara matchbäst.. Ja ja nog om honom!

Dennis skötte sig som vanligt exemplariskt och alla berömde honom för att han är så snäll jämt.. Jo visst, när vi är ute bland folk ja.. Här hemma kan han allt jäklas med oss.. Jag bytte hans blöja i vagnen efter han hade käkat så jag visste att han bara hade kissat. Han somnade två sekunder efteråt. MEN sen känner jag en hemsk stank som sprider sig i hallen... Ja ha det var bara att lyfta upp honom och ta med honom in i omklädningsrummet.. Busiga unge..
Svärmor och Es syster tittade även de ner en sväng och Dennis fick en jätte söt mössa av farmor. Vi lämnade hallen efter att alla hade käkat en jätte god räkmacka och vi var hemma runt halv fyra.
Vi vilade i soffan en stund framför BOWLING som visades på eurosport 2, innan vi käkade köttbullar och gratäng. E fick en jätte mysig flanell pyjamas av D på fars dag då vi har så kallt här hemma.. Det är säkert bara runt 28grader.. ;-)

Jag ringde far och sa att jag faktiskt hade skickat ett kort, men min käre pojkvän hade glömt att posta de.. Så det kommer nog fram på måndag..

Efter maten kände vi för att åka till the greatest ICA FOCUS in the world.. Vi skulle BARA handla ägg och bröd men kom ut 700kr fattigare.. Konstigt att det alltid blir så när man åker till den affären.. De har ju allt och lite till. T.ex funderade vi på om vi skulle köpa krokodilkebab eller zebra filé.. Nu blev det inget av det, men kul att veta att det finns i fall man skulle bli sugen.. :-D

Vi passade även på att köpa en "fixa pyspunka på däcket" flaska och sprutade in en massa mousse i saabinas bakdäck. Ska bli kul att se om det funkar!

Vi tog två avsnitt av Bones, som var delvis inspelat i en BOWLING hall, innan pojkarna däckade i sina sängar. Jag provade att lägga mig även jag men jag är inte trött. Började läsa den nya Harry Potter boken på engelska men jag orkade inte med många kapitel.. Så svår! Jag är inte alls dålig på engelska men då jag läst det andra böckerna på svenska var det extra svårt. Kan ju inte säga att den är skriven med enkla ord direkt.. Massor är påhittade ord som inte direkt går att översätta och att alla heter helt mysko namn.. Så det tar en stund att läsa en sida om man vill fatta allt.. Men jag vill ju veta vad som händer! Så jag kommer allt att komma igenom den tillslut.. Jag klarade av att läsa sagan om ringen på engelska så detta ska ju egentligen inte vara något problem. Är bara ivrig!

Med min kroatiska pluggning går det inget vidare. Har aldrig tid! Men nu ska jag sitta en timme om dagen så ska jag snart ha lärt mig denna skivan i vart fall..

I morgon ska vi till angered och till baby förskolan med Linda och Tristan. Blir nog att vi åker dit de måndagar vi kan.

Jag börjar bli riktigt frustrerad att jag inte får träna nu.. Jag får ju inte ens bowla.. Men jag har ju gått ner 3kg sen 1a november så något gör jag ju rätt.. BARA 7kg kvar..

Har inga roliga bilder idag då det var slut på batterier i kameran. Helt värdelöst med en digitalkamera med vanliga batterier.. Men man kan inte begära så mycket för en så pass billig kamera dock.

Nu ska jag prova att sova igen, D käkade vid 21 så han sover nog iaf 4 timmar till. Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0