Avskaffa läkemedels monopolet! ;-)

Idag har det inte hänt mycket. Vi var alla tre väldigt trötta då vi hade våran andra mardröms natt. D verkade lite sjuk. Han var kinkig och lät tät när han skrek. Men han hade ingen feber som tur var. Jag har pratat med BVC om det och vi ska åka med honom till akuten direkt han får feber då han fortfarande är liten och bräcklig. Så idag tog jag min första tupplur på dagen sen vi fick hem D. Vi sov så sött i fyra timmar. Då vaknade jag men D sov vidare. Men tillslut var jag tvungen att väcka honom, annars hade han aldrig somnat ikväll..

Ni som känner mig vet att det inte finns mycket som jag hatar lika mycket som apoteket och dess personal. VARJE gång jag är där händer det något. De är otrevliga och behandlar mig som om jag är dum i huvudet. Jag har fått väldigt mycket eksem nu igen, måste vara på grund av luften ute för det kan omöjligt finnas något grönt kvar i naturen nu! Så jag gick in på mina sidor på apoteket.se och köpte ut mina receptbelagda salvor. Jag skrev i att de skulle hämtas på apoteket på torget och skrev även in Es namn så att han kunde hämta det åt mig. Jag är inte så sugen på att gå in på apoteket med Dennis på dagarna när det är sjuttioelva sjuka personer där inne. Sagt och gjort, jag gjorde iordning beställningen och det skulle hämtas idag. Jag bad E hämta upp dem efter jobbet. Snacka om att jag blev pisst när han kom hem utan! De hade nekat honom! Han sa att han skulle hämta ut mitt paket, han kan mitt personnummer så klart och han visade sitt leg. Men de vägrade ge honom påsen. Käringen konfererade även med sina kollegor. E gav upp och de sa att jag fick komma och hämta de själv. Jag blir rasande, tar på mig jackan och åker ner. Som tur var var det mycket folk. Jag ville att de skulle skämmas när jag började gapa ;-) När det var min tur slängde jag fram lappen där ordernumret och Es namn stod. Så här blev konversationen:

Jag: "Jag ska hämta ut mina mediciner som som sambo blev nekad att hämta för en halvtimma sedan"
Sa jag med en tydlig irritation i rösten. Käringen tittade på lappen och jag såg att hon kände igen Es namn
Käringen: "ja, jaha"
Jag: "Det är jävligt konstigt att han inte fick hämta ut dem då jag skrev hans namn som mottagare speciellt för att jag skulle slippa komma in hit"
Käringen: "Jag ska gå och kolla på din order i datorn här borta"
K: "Här är din beställning"
J: "Jag ser ju klart och tydligt på papperet som du visar mig att hans namn står med som mottagare, varför i helvet fick han inte hämta ut det förut!"
K: "Jaaa...... Jag har inget svar på de..."
J: " Vi har faktiskt en prematur son hemma som inte ska vistas ute bland folk, speciellt inte på ett apotek med sjuka människor, då vore det ju bra om era så kallade "smarta alternativ" fungerar. Men han kanske inte fick hämta ut dem för att han inte har ett svenskt namn, är det så att han inte fick hämta ut de för att ni inte tror att han är svensk? För någon annan anledning kan jag inte se då det står KLART OCH TYDLIGT att han får hämta ut det på både mina och era papper!!!!"
K: "Mmmm, jag vet ej varför det blev så, jag har ingen förklaring.."
Hon tittar sig skamset omkring då folk i lokalen inte kan undgå att höra vårat samtal.
J: "Nej men är det då så svårt för er att kanske erkänna att ni gjort fel och be mig OCH honom om ursäkt?!!"
K: "Hmmm... Neeeej..."
J: "Men be om ursäkt då och erkänn att ni gjorde fel!!"
K: "Mmm,  jag har som sagt ingen förklaring på varför det blivit såhär... Men här är i alla fall dina mediciner.. Kan jag be om att få se erat leg?"
J: " Ok, ni kan inte ens be om ursäkt, fy fan, ja här är mitt leg och det är jag på kortet."
Käringen tittar länge på körkortet och ger mig varorna.
K: " Jag hoppas detta inte händer er igen"
J: " Ja de kan man ju hoppas, men det är ALLTID något krångel med er. HEJ DÅ!!"
Jag tar mina saker och stapplar argt ur, och ler lite åt att folk trodde att jag inte var klok.. Ha Ha

Visst jag kanske överreagerar, men jag har alltid fått dåligt bemötande av tanterna på apoteket. Spelar ingen roll om det är aopteket här eller i Bengtsfors. Samma taskiga attityd överallt. Jag blir djupt upprörd över sånt här. Men till saken hör ju också att jag inte har några som helst problem med att skälla på myndigheter, företag och affärer när jag vet att jag har rätt! Ni ska bara veta vad många arga ord som comhem, telenor, försäkringskassan, a-kassan och facket fått av mig ;-)
Väl hemma knåpade jag och E ihop en arg insändare till tidningen, he he

Ja detta var allt om dagens bravader, nu ska jag stänga av torktumlaren, kanske vika tvätten, innan jag kryper ner i våran varma säng!

Bjuder på en Halloween bild från jobbet förra året, scary va? ;-)
image97


Kommentarer
Postat av: Madde

ha ha.. du är dig lik du.. tss.. Pussar

2007-11-07 @ 08:38:33
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Cia

Haha härligt Callo! :) så hade inte ja vågat gjort! Jo den 17 november ska jag til gbg på dan till en läkare.. så då kan jag ju stanna kvar sen så kan vi gå ut på kvällen? de e en lördag! men isånna fall MÅSTE vi gå till ett dansställe! :D haha så de inte blir som dom andra två gångerna! :)

2007-11-07 @ 15:22:42
URL: http://ciajanson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0