Vill inte klaga men..

det är för varmt för gravida mig!! Ha ha har legat i skuggan hela dagen och ändå känns det som om man är överhettad! Det är hemskt att man klagar för att det bara regnar och sen när det väl blir fint då är det för varmt ute och för kallt i vattnet! Såg på Oprah häromdagen, då var det någon pastor som kommit på idén med ett "klagoarmband" ,ett sånt i plast som alla kids sprang runt med runt handlederna för nåt år sedan, och detta armband skulle man sätta på höger handled. Sedan när man kom på att man klagade på någonting så fick man snällt flytta bandet till vänster hand i stället. Grejen var att klara av att ha armbandet på samma handled i 21 dagar. 21 dagar för att det är bevisat att det är så lång tid det tar att skapa sig en vana.. Så det jag ville säga är att jag skulle INTE klara av att ha det på samma arm särskillt länge.. Speciellt nu när jag har så ont också, (ska låna med mej ett par kryckor hem så jag avlastar mina fogar lite så man kanske kan börja sova om nätterna). Så om det är någon som klarar av att inte klaga på NÅGOT under 21 dagar, säg till mig så får ni blommor eller nåt, för det är bra gjort! ;-)

Kommer nyss hem från Bengtsfors, var där en sväng med mor. Det råkade visst bli en sväng till godisfabriken också.. oopps.. eller vi var faktiskt bara där.. he he. 

Nu när mor har slutat gassa sig i solen tänkte vi gå upp på vinden för att hämta lite bebiskläder, har redan mycket men har inte köpt några varma kläder och stackars bebben kommer ju på vintern så det får allt finnas lite stickade kläder. 

Syster och hennes boy är ute och ränner hela dagarna. Han ska tydligen ut på sjön i morgon och stannar där ute i två månader. Så nu hittar de på allt möjligt ihop. knäppisar..

Jag saknar allt min E också.. Sen när jag väl kommit hem då drar han till Sarajevo några dagar med en polare. Jag har aldrig träffat någon som reser så ofta ;-) 

Jag har även bråkat med Försäkringskassan idag, men det var så sjukt och störande allting så jag orkar inte ens skriva om de!

Pappa försöker även övertala mig till att köpa en ny bil, en helt ny alltså.. Det vore ju kul att ha en som ingen annan haft innan, men en kombi är ju så jävlans dyr. Därför tycker han att jag borde köpa en sån här: 

image26

Men jag vill hellre han en V70.. Men om man ska ha råd med en sån så får den allt vara några år iaf.. Men men jag får se vad jag gör, först ska ju Saabina bli hel och fin och säljas.. Men jag vägrar leva utan att ha en egen bil, skulle inte gå. Visst det går bussar och spårvagnar hela tiden men jag är ingen människa som åker kommunalt :-) Tänk om jag vill ta en tripp lite längre bort, eller om det spöregnar ute, då vill jag inte byta buss/spårvagn 7ggr för att komma dit jag vill, inte heller vill jag stå i regnet, plus att jag ser vad jobbigt de som åker med barnvagnar har de, så jag måste helt enkelt ha en bil!

Nej nu ska jag ner och leta lte i min godispåse, kanske hittar något gött.. Ha de bra i sommarvärmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0