Redan Söndag

Jaha, nu sitter man framför datorn en söndag igen med pissväder ute.. Eller det regnar inte, än! Trodde vi skulle få fint väder i alla fall i en vecka nu så man kanske kunde ta sig ETT dopp i år.. Men det verkar som om den veckan på Kroatien är den enda med sol och bad som jag fick i år. Men vad gör de, jag är glad ändå!

I förrgår var jag och E ute och gled i bilen en sväng. Han kommer nog aldrig förstå hur skönt det är att bara ta "en sväng" med bilen när man inte har något att göra.. Tror jag gillar det för jag somnade nästan bara i bilen när jag var liten.. :-) Men jag fick i alla fall med honom på en tur. Vi hamnade tillslut i Majorna och köpte glass. På det stället får man SJUUUKT stora kulor! Jag har käkat mycket glass i mina dagar, men aldrig fått så mycket som man får där ute. Det är alltid kö, spelar ingen roll vad det är för väder eller vad klockan är, och ändå är det mest göteborgare och inga turister som hittar dit. Duktig som jag var så tog jag bara två kulor då jag aldrig orkar äta upp när jag tar tre. Men jag var ändå tvungen att lämna lite.. ;-) 

Igår tänkte vi utmana lite polare i minigolf, men allt måste vara så planerat jämt, man kan inte bara hitta på något utan att ha planerat det i en vecka först.. Så jag och E åkte själva tillslut, och det var kanske tur det. För när vi hade spelat 9 hål fick jag jätte ont i magen och kunde inte spela mer.. Jag som trodde att det skulle bli perfekt med motion för lilla mig, men ikke! Så jag fick lämna WO och vi drog hem för att börja se på 24. Så nu har man några säsonger av den att titta på. 

Jag har nu inte käkat mina järntabletter på två dagar och har aldrig mått bättre! Jag kan somna utan problem på kvällarna och vaknar inte mitt i nätterna av att magen är stor som en badboll. Så nu struntar jag i vad min BM säger, jag tänker inte äta dem igen. Jag får trycka i mig jordgubbar och andra järnrika saker varje dag i stället. För jag har faktiskt hellre dåligt järnvärde och är lite trött än ett högt värde och bara ont. Så de så! :-P

Alla säger även att jag har så stor mage. Visst den är stor, men inte den största jag sett. Klart att den blev stor snabbt för ju bättre magmuskler man har desto längre är den liten. Så runt vecka 24 på mig så orkade inte mina stackars mag"muskler" hålla in magen längre. Så "poff" sa det så började den växa som en galning i fyra veckor. Men det är klart, har man gått upp 11Kg, och det mest på magen och lite på boobsen och rumpan är det klart att man ser stor ut! Men så länge jag håller mig där jag ska vara på SFkurvan så är jag inte orolig.  SF måttet är alltså symfus-fundus måttet som BM mäter från blygdbenet till livmoderns övre kant. Det ska ligga på ungefär samma antal centimeter som man är i antalet veckor. Så sist jag var hos Bm var jag i vecka 28 och mitt SF mått var 28cm. Så just nu är min mage helt perfekt normal stor!

Idag har vi inte planerat så värst mycket, det blir nog att ligga i soffan för att se på 24. Men först ska jag käka frulle! Ha de gött så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0