som sagt, det är mö å göra å tänke på nu för tia!

Nu vet jag snart inte vad mycket mer jag orkar. Vilken sjuhelvetes tur att jag valde att läsa ett så "slappt" program på universitetet.. Med en son som är sjuk jäääääääääääääääääämt blir det inte så mycket tid över till att plugga och gå i skolan. I fredags åkte jag in med honom till farbror doktorn, som var den bästa läkaren jag hitintills mött så väldigt snäll, rolig och pedagogisk. Han stressade inte utan tog sin tid och gjorde allt för att Dennis inte skulle bli ledsen eller rädd, mer sånt!! Jo i alla fall, D lät som en 90årig gubbe som rökt hela sitt liv och fick knappt luft. Han grät när han råkade hosta till för det gjorde så ont i halsen. Han hade, kors i taket, ingen ny öroninflammation men en rejäl halsfluss. Jag fick känna på ena halsmandeln och man kunde tom se hur svullen den var! Så penicillin i tio dagar, denna gången den starka. Doton höll med mig, det är ingen ide att ge honom kåvepenin längre, den hjälper ju aldrig!! Just nu i denna vecka som kommer har jag väldigt mycket i skolan och allt är obligatoriskt, inkl en hel dag 06-18 i skara.. Men något bra måste jag ha gjort i mitt liv för min svärmor har semester hela denna veckan! SÅ hon ställer upp och passar gubben.. Nu tar hon honom när jag har de obl. grejerna, grupparbetena får vi skriva hos mig..
Jag blir så trött, så trött på dessa sjukdomar. Detta kan INTE vara normalt! I morgon ska jag ringa hans cancerläkare och fråga vad jag ska ta mig till! Vill bara att han ska säga att det inte är normalt att barn är sjuka så mycket, för man tappar all lust till att någon gång i framtiden kanske skaffa ett syskon om det ska hålla på så här hela tiden. Det hade som sagt varit helt annorlunda om jag gått hemma, men nu har jag en utbildning att sköta. Men jag skulle allt gärna gå hemma också, får smöra med min man om månadslön ;)
Tycker så synd om pojken också, att han aldrig kan få vara frisk mer än högst en vecka åt gången. Han älskar ju att vara ute, men jag vill inte ta ut honom när han har feber...
Ja ja skönt att klaga av sig lite. Jag har gjort ganska mycket i helgen i plugg väg iaf, ska bara skriva en sida till nu innan jag lägger mig..

Over and out från en mycket trött morsa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0