just de, de glömde jag!

Jag och E var ju på Fond och käkade igår. Är väl inte så imponerad som man skall bli när man äter på en stjärnrestaurang.. Men maten var kanon, förutom tupplevern.. INTE min grej, men det beror på att jag var på SCAN och såg hur man gjorde.. Inte tupp då men det är säkert samma princip..
Menyn vi åt var:

Nässel soppa
Laxrygg, rökt och gravad med sötad dillsenap
Terrin på svensk tupplever, med äpple och karljohan svamp
Torsk "skagen" med räkor, krabba, pilgrimsmusslor och ostronmixad musselbuljong
Lamm FOND 2009 med lammbräss
Ost från Vilhelmsdals Gårdsmejeri med utvalda tillbehör
Liten karamelliserad vaniljkräm (creme brulee med jordgubbe)
Hasselnöt, brynt smörkräm och äpple x 2
med utsökta viner till :)
Den godaste rätten var torsk skagen, mumsfillibaba!!

Känns lite tråkigt att restaurangpersonalen nonchalerar oss lite, typ "de behöver vi inte passa upp så mycket på, de äter inte ute så ofta och vet hur det skall vara" Så kändes de ibland, speciellt om man jämförde hur de andra borden, med lite äldre gäster, blev behandlade.. Nej inge vidare. Basement var mycket bättre.
Hade som sagt lite svårt att få i mig levern, samma med brässen, inte roligt när man vet vad saker är, dumma kött kurs! :)
hej svej igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0