oj oj oj vilken natt!

Dennis somnade snällt vid 19. Jag och E la oss vid nio. Precis när jag hade somnat, vid 21:30 börjar Dennis hosta och skrika. Bara att gå in och stoppa om honom. (hostan är jag säker på att han fick för att han drack mjölk igår, VARJE gång han dricker mjölk hostar han på natten). Sedan var cirkusen igång. Var TIONDE minut fram till midnatt vaknade han och skrek. Vid tolv fick vi nog och han fick en alvedon. Vi sov gott alla tre till klockan 03... Då började det igen, skrik var tionde minut fram till 06.. E var inte så pigg när han gick till jobbet och jag bar in Dennis till mig och gav en ny alvedon. Han hade 39grader i feber och jag svor för mig själv, orkar fan inte en sjukdom till nu! Vi somnade om, han snällt och mysigt på min mage och sov till nio. Det behövde jag verkligen!
Han käkade snällt frukost med mig och lekte lika snällt i någon timme. Han tog det väääldigt lugnt och ville mest pussas, kramas och läsa böcker. Vid 11 gick han till trappan och tog nappen. Bara att lägga honom och han sov i två timmar. Jag han se en film, första gången på väääääldigt länge! (nästan ingen film som går på tv1000 eller canal+ som jag sett ;) ) Han käkade mat när han vaknade fast inte lika mycket som han brukar. Börjar tro att han får tänder nu, hörntänder kanske? Han har fortfarande feber men verkar inte "sjuk". Det kan omöjligt vara en ny öroninflammation nu efter den monster kuren penicillin han nyss käkat!

Så jag ber er återigen att hålla tummarna att han kan få vara frisk, orkar allvarligt talat inte mera snart :)

Nyss fick han en ny dos alvedon och ville lägga sig igen. Jag som hade planerat att vi skulle varat ute nästan hela dagen idag, men tur i oturen att det är äckelpäckel väder ute idag! Snart är dock den decimeter snö som kom inatt borta, då kanske vi ÄNTLIGEN kan få lite vår!!??

Nu ska jag nog också ta en liten powernap så jag är pigg i kväll, ut och äta fredag idag :)

(sugen på kyckling, men får gå tillbaka till affären med våran påse, vågar inte laga någon och absolut inte ge den till Dennis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0