när ska man bli pigg?

Nu har det iof varit underbart väder idag. Dennis fick också komma ut lite, stackarn, inte varit ute på länge nu. Idag var han dock lite sämre på kvällen, han täl väl inte frisk luft nu heller..
Ringde BVC och frågade om 1,5 års kontrollen idag. Den blir i början av april, han får fortfarande läkarbesök och sprutor senare än andra, min lilla prematur. Fast att han är ikapp och förbi många i utvecklingen för länge sedan.

Jag avböjde dock vaccinationerna den här gången. Har pluggat på om dessa "autism" sprutor som alla snackar om. Nu tror jag dock inte att det stämmer att vissa kan utveckla autism av dessa sprutor, men då forskarna ej kan utesluta detta faktum avstår jag hellre. Just nu i alla fall, hans imunförsvar är som sagt helt ur fas och fungerar inte alls just nu, då behöver de inte kämpa mot massa vaccin just nu kan jag tycka. Han kan få dem i sommar i stället, då han förhoppningsvis varit frisk några veckor i sträck! (råkade förövrigt säga "puss hej" till sköterskan när jag la på... LITE pinsamt!)
 Läste igenom hans "barn" bok förut, den som man skriver i allt från den första tiden i, och konstaterade att han varit helt frisk i 3 månader av sitt liv. Maj, juni och oktober förra året åt han ingen medicin :) Detta året har inte börjat bra ur friskhets synpunkt, men jag hoppas hoppas att våren och sommaren kan vara penicillin fria!
Nog om min sjuka pojk!

Eller lite till kan jag väl få skriva?
Jag satt ute i soffan och såg på tv i förmiddags och hörde att han lullade runt i köket. Han leker oftast med sin "låda" där alla flaskor och muggar ligger. Lägger ur och lägger i, lägger ur och lägger i. Detta brukar låta en del men jag hörde inga muggar åka i golvet. Så jag ställde mig i "smyghörnan" här ute, där man kan kika in i köket uan att han ser. Då ser jag att han har lagt upp alla bordstabletter på bordet (har flyttat dem till lådan över hans), på alla platser, sedan står han och försöker få upp besticken i den översta lådan. Han skulle duka gullungen! Men han var inte hungrig för då hämtar han alltid en burk eller försöker få upp kylskåpet :)

I morgon skall jag till bibblan för tentaplugg. En vecka innan får allt räcka att man pluggar ;)

Nu ska en dödstrött calloballo sooooova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0