Nej nej nej nej!!

Idag skulle jag och D bara slappa! Vi vaknade lite efter åtta och D var lite hostig. Gav honom lite hostmedicin och han var lugn och fin. Framåt lunch sov han som vanligt efter han hade käkat, men bara en halvtimma! Då visst jag att det var något lurt på gång.. Han hade 38grader i feber, inte så farligt, han var snäll och inte alls grinig men fick ändå lite alvedon. Vid halv tre tog vi på oss rejält och tog vagnen in till stan för att träffa Evelina. Hon skulle visa oss (mig och syster) var student boklådorna låg. De hade ändå inte den boken jag behövde men nu vet jag vart de ligger i alla fall. Vi tog en snabb fika på ett fik som hade förbud mot barnvagnar.. Men det såg vi först när vi gick, ojdå :)
Dennis var lite hängig inne på cafét och ville inte ens käka på en negerboll..

När vi kom hem och fick av honom kläderna var han skållhet! Tog tempen och den stannade på 40,1! Inget rekord, men ändå. I med hostmedicin, alvedon och ipren. Han är så ynklig när han är sjuk.. Han tryckte i sig två glassar i mosters knä och började piggna till lite innan jag och E åkte till bowlinghallen för träning. Syster rapporterade att han blev som vanligt efter en stund och busade som vanligt! Så skönt och febern var nere på 38,8.

Vill inte alls att han ska vara sjuk nu. Han har precis blivit frisk! Han har under sitt inte ens 1,5åriga liv käkat 10st penicillin kurer.. Inte så ofta han är frisk alltså.. Sen vill jag så gärna gå till dagmamman i morgon, hoppas att detta bara var en endags grej.. Blir svårt att hinna skola in honom till nästa fredag annars..

Eftersom jag inte hittar min kurslitteratur någonstans, jo nu ljuger jag, det fanns en gammal begagnad att köpa på brittiska amazon, fick jag maila kursledaren förut. Hoppas han svarar snabbt, vill gärna gå igenom lite innan måndag!
Min kära svärmor har fixat ledigt på måndag så hon kan passa Dennis när jag gör min första dag.

Idag på bowlingen skulle jag få mitt nya klot, men det hade naturligtvis inte kommit.. Får se om jag orkar gå dit i morgon och få det gjort, vill använda det på matchen på söndag.

Så imorgon får vi se om min lilla älskling är feberfri, då går vi till dagmamman, T, annars får vi väl ta en till slappar dag här hemma. Klagar inte, det är jätte mysigt att ha honom hemma själv hela dagarna, vill egentligen inte lämna bort honom alls.. Men jag måste göra något mer om dagarna, får bli lyxhustru om några år i stället ;-)
Det kommer inte bli så många timmar borta för D om dagarna ändå, 8-13 tre dagar i veckan, sen i period tre är jag helt ledig i fem veckor! Sen är det bara några veckor till, sen är det ju sommarlov!

E började prata om semester häromdagen, vet inte alls vart jag vill åka i år,mer än att det ska vara till ett SOLIGT ställe så man får en fin bränna! ha ha

Käkar nu lite sura patroner och då tänker jag alltid på min Maira USA. Hon drog till det stora landet igen för några veckor sedan, men hon kommer snart tillbaka. (hoppas jag innerligt!) Oklart varför jag tänker på henne när jag gör fula surmin grimaser?

Ha en trevlig kväll, själv ska jag se på förlossnings kliniken på tv4 fakta. Herregud vilken tur jag hade som fick göra kejsarsnitt ;-)

Kommentarer
Postat av: Maria

NI SKA AKA TILL FLORIDA!!!!NUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!

2009-01-17 @ 20:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0