Tisdag, snart är det väl helg igen, det betyder att det snart är nästa vecka, som betyder att det snart är tenta, aahhh!

Idag började jag som sagt kl 13. Jag och D busade som vanligt i morse och han var snäll och vaknade sin vanliga tid, 08. vi drog till torget vid halv tolv och jag lämnade sonen till syster och tog spårisen till stan. Blev dock lite tidig, en helt timme! Så jag strosade runt på stan en stund. Hittade en jätte söt barnklädes affär, kommer inte ihåg vad den hette nu men.. Det var ett franskt märke och den enda i Sverige. De hade 50% på allt i butiken och då var det rimliga priser, några procent över de vanliga kedjorna men.. Hittade mycket men kunde inte bestämma mig om jag verkligen skulle köpa något.. Han har ju sååå mycket kläder! Men nu har han haft den här storleken hur länge som helst, börjar tröttna.. De här kläderna var mer "stiliga", sleepovers, skjortor, pike osv.. Plus att det var jätte fina färger! Inte så mycket blått och rosa, men det fanns en jätte fin ljusrosa skjorta till killar.. Den med en mörkblå sleepover skulle vara så tjusigt. (för att inte tala om alla babystorlekarna! Herregud Henny, tur du inte bor i närheten då hade jag kommit med ett nytt plagg till dig varje vecka ;-) )Får nog ta en tripp in där på torsdag ändå.. Nåt litet kan man väl kosta på sig, det är ju snart lön ;)

Idag hade vi champagne provning, men vi provade blint! Det var 5 glas mousserande och vi skulle komma fram till vilken eller vilka som var champagne. Måste skryta lite med att säga att jag var den enda i klassen som hade rätt! Men så mycket champagne som jag dricker borde jag ju veta.. ;-)

Kom hem lite före fem. Och det är inget för mig! FY! Då hade E precis kommit hem, jag var hungrig som satan, Dennis var puss sjuk (jag med förstås) och då ska man ställa sig och laga mat!! Herregud.. Slängde in fisk i ugnen och kokade potatis och grönsaker, så det gick fort, men vi hade ändå inte käkat klart förren vid 18. Hur kul är det!? Nej, fy. När jag ska börja jobba, någon gång i framtiden, ska jag baskemig inte jobba längre än till 14. Vi lägger Dennis vid 19, hur kul är det att bara se honom en timme?? Maten måste ju göras, kan inte ta takeaway varje dag. Som tur är är det bara två dagar i nästa kurs som är till 16:30, annars slutar jag kvart i tolv eller halv två.

Pratade med min J i stockholm i dag också, nu är det snart ett år sedan vi sågs. Saknar henne mucho. Måste ta en tripp dit när nästa kurs är slut..

Nej nu ska jag duscha och lägga mig i nya sängkläder, såååååå nice!
Hej svej

Kommentarer
Postat av: Henny

Ja, barnkläder är ju såå kul. "Råkade" köpa ett plagg till bebis i dag, kunde inte motstå.



Låter som full rulle hos er. Söt D är på korten, han växer å blir så stor..



Kramar

2009-02-11 @ 15:13:59
URL: http://hennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0