Att åka kommunalt..

är inte min grej! Tyckte att det skulle bli så smidigt, jag och D tar bilen till dagmaman på morgonen, jag tar spårisen (tydligen ska man säga VAGNEN om man är göteborgare, men det är ju inte jag;-) ) precis utanför dagmammans hus och åker hela vägen till skolan. Spårisen går var tionde minut. Perfekt! Tar ca 20minuter enkel väg. Säg att jag slutar 13, då säger jag att jag kommer 14 till dagmamman, för att vara på den säkra sidan. Hellre att man kommer tidigt än sent.. MEN så kommer det en dag som idag. Jag kommer mot spårvagnen på grönsakstorget, ser att jag inte ska hinna, så jag springer som en galning (i mina nya stövlar, aj aj i foten) till nästa hållplats.. När jag kommer flåsande som en hund har vagnen öppet dörrarna längst fram, jag kommer bakifrån. Slängermig på "öppna dörren knappen"! Inget händer.. Går till mittdörrarna, inget händer.. Satan! När jag är på väg mot de främre dörrarna stänger idioten dem och kör iväg!! Har alltså sprungit typ hela 200 meter i onödan. Men ingen fara på taket, klockan var kvart över, nästa kommer om tio minuter, hinner lätt till 14. MEN INTE!! Det kommer inte en enda vagn på över 30 minuter! När den äntligen kommer är det typ 4 st på rad. Sätter mig i den första, som alla andra.. Har ångest och ont i magen över att komma sent, men ok, en kvart sent är väl inte hela världe. MEN INTE! Halv vägs dit stannar vagnen och ber alla att gå av!
-"pågrund att vi är så sena ber vi er att gå av, detta bli ändhållplatsen för den här vagnen, det kommer snart en till"
Ja ha, bara att hoppa av.. ¨Vänta i några minuter innan färden kunde fortsätta. Kommer tillslut fram, svett, dåligt samvete och ont i fötterna en halvtimma försent! Stackars unge tänkte jag. Men det var ingen fara, dagmamman hade fullt upp med alla FEM barnen så hon hade inte ens sett på klockan. Och göteborgare som hon är förstod hon att sånt händer.

Är sugen på att ta bilen hela vägen nu. Lite krångligt att köra dock, dyra parkeringsplatser, om det finns några, och sedan kan ingen hämta Dennis tidigare för jag har ju stolen i min bil... Hmm.. får väl lite på västrafik.. Men händer det många gånger till kommer jag att bli helt vansinnig! Nu var de ju inte så att D stod ensam vid en trafikerad gata och väntade på mig i en halvtimma, men ändå..

Oj va flummigt det blev :)

Idag har jag och familjen käkat tacos. Syster fick också vara med då hennes fredagsplaner inte riktigt gick som det var tänkt..

Ska nog sova nu, så trött.. Finns en risk att jag flummar till flera sider text som ni inte orkar läsa annars.. :-)

Natti natti!

Maria USA:
Vilket fint hejdå vi fick säga i telefon, ha ha inte kul med pengar som tar slut ;-) Men vi höres på söndag!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tyvärr bara att vänja sig!!

2009-02-07 @ 12:39:31
URL: http://ninna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0