Vagn provning och besök hos farbror doktorn

Idag stack jag och D iväg vid elva, efter hans förmiddagslur. Vi hämtade syrran som ville ha skjuts till backaplan. Men vi skulle även kolla lite mer på en vagn som jag vill ha.. Den kostade 500kr mindre än den affären vi var i igår, fast den bara ligger 300 meter längre bort, vid samma köpcenter! Den är så fin, och så bra att köra, men det bästa av allt är att D sitter som en gud i den! Han vill numera sitta upp helt rak i ryggen. På den vi har nu går inte det för att "sittdelen" som han har rumpan på lutar lite nedåt, tydligen mer ergonomiskt så. Sedan så blir D alltid så arg när vi är i affärer, tror jag de när jag stannar vid ett klädställ och allt han ser är kläder! Men med denna kan man vända honom mot sig så att han i alla fall kan titta på mig..

I alla fall, den finns med både tre och fyra hjul. Har en trehjuling nu och är supernöjd, förutom att han nu sitter så dåligt. Men det var ingen direkt skillnad på att köra 3 eller 4 hjulingen.. Oj oj det är sjukt vad mycket olika vagnar det finns! Allt från plastiga fula för tusenlappen till as snygga och "kändis" populära för upp emot tio..

Dessa är det jag tittar på just nu, en Britax Vigour, 3+ med tre hjul och 4+ med fyra:

Finns i svart, vit, röd och blå. Blir nog en röd i så fall..

Tanten i affären blev galen på mig.. Ha ha hon tyckte jag skulle köpa en sulky, modell större med helt liggläge, suflett och varukorg. "För det är mycket bättre ekonomiskt och det kommer bli den sista vagnen du behöver till ditt barn" Hon såg iof på mig att jag mer var ute efter en snygg än en som jag ska ha läääänge.. Men det roliga var att den hon ville att jag skulle köpa kostade hälften så mycket som den jag ville ha! Så hon försökte inte pumpa pengar ur mig inte.. Vill ändå inte ha en vagn mer är ett år, vill ju kunna sälja den för lite pengar också! Men jag provade den hon menade och D älskade den! Men inte jag.. Hjulen där framme satt fast och jag hatar att behöva trycka ned handtaget för att svänga, speciellt nu när man har vant sig med en smidig vagn som vänder på en femöring..

Ja ja jag har lagt ut min UJ på blocket, får se om någon är intresserad..

Efter vagnprovningen åkte jag och D för att hämta svärmor. Vi åkte sedan till Drottning silvias barn och ungdoms sjukhus på östra. Där träffade vi snälla doktor Gustav på barncancer centrum. Känns så konstigt att han går på den avdelningen.. Tycker så synd om de barnen som är där, de har ju cancer "på riktigt", Ds lilla plutt tumör är ju ingenting i jämförelse.. Besöket gick bra, även om D alltid blir totalt vansinnig när han måste hållas fast för diverse provtagningar. Först ska han strippa för att vägas, hållas i huvudet för att mätas, hållas stenhårt när han ska titta i öronen, lyssna på lungorna, klämma på "tomheten" där njuren/tumören satt, liggas helt stilla och lugnt för att kunna mäta blodtryck och sedan ska det tas stick i fingret och tryckas ut så mycket blod som möjligt från fingret.. Sedan sist men inte minst ska han kissa på beställning! Just kissandet gick inget vidare, men eftersom vi tog typ 100 urinprov själva på honom när han låg inne för någon vecka sedan, fick vi förtroendet att göra det hemma. Får ta det i morgon bitti och sedan ta en tur till östra för att lämna de. Puuh! Jag tycker det är jobbigt när han skriker så han blir blodröd på hela kroppen och är så arg så det tar flera flera minuter att lugna ner honom, men tänk bara på hur han måste känna då! Skulle gärna köras flera gånger in och ut i en magnetröntgen bara för att slippa se honom så ledsen.

Men allt såg som vanligt jättebra ut och nu ska besöken bli färre, runt var 6-7 månad, istället för var tredje som det har varit hittills. Ska bara dit på en röntgen av lungorna nu i september. Om några år, vet ej hur många, ska han slippa kontrolleras alls. Fast det är skönt att de har sådan bra uppföljning, de tar allt på allvar.

Nu ska jag se om det är något på dumburken, annars kanske man kan somna lite tidigare idag? Fast är trött på att vakna en timme innan D och vara utvilad och inte kunna somna om, då väntar man bara på att han ska vakna så man kan mysa en stund.. Vaknar hellre av att han ropar "mammamammamamma!" vid åtta, än ensam vid sju.. :-)

Just de, har pratat med dagis chefen idag igen, hon sa hur hon tyckte att jag skulle skriva på min ansökan. Vill som sagt bara ha dagmamma, men det verkar omöjligt.. Får se hur det blir, är inte så mycket för dagis, har alldeles för mycket emot det för att jag skulle vilja sätta min son på ett sånt ställe.. Men ibland kan man inte alltid få som han vill. I värsta fall får han gå på dagis i ett halvår för att sedan få en plats hos dagmamma.

Nu blir det sängen, natti natti


Kommentarer
Postat av: E x p r e s s ☆ Y o u r s e l f

Tack så mycket :) Jaha, vad roligt. Ja, det där första året går verkligen fort. Min minsta fyller 1 nu också om ca två veckor. Man kan knappt tro det. Haha.



Vad heter din son då? Ja, jag bor tillsammans med deras pappa, vilket känns skönt. Ja, läs igenom du :)

2008-09-02 @ 21:37:01
URL: http://sandorak.blogg.se/
Postat av: Carin

Så du är oxå inne på ny vagn, jag vet vad jag ska ha förnågon men Clrara e lite liten ännu =)

man köper inte längre saker till sig själv...

ha´t gött

2008-09-03 @ 18:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0