Dennis 1års dag!

Så klart vaknade busen redan 06:40!! Han som sover till åtta alltid annars.. Han var nog nyfiken på vad han skulle få i present.. ;-) Jag gick ner och gjorde iordning en festis till honom och ställde fram paketet. Började nästan gråta, herregud är min pojk redan ett år, var tog tiden vägen!! Löjligt tycker ni kanske, men det är både sorgligt och skönt på samma gång att bebis tiden är över!

Han undrade nog vad det var som stod framför honom, ett jätte stort paket plus två från moster..


Tillslut började han riva i pappret, även om det bara var för att få loss en bit att äta på..



Tycker han ser väldigt nöjd ut. Han fick en giraff som låter och som man kan stå upp emot och släppa bollar genom munnen så åker det en kana ner till fötterna och sedan fick han solskydd och en bok av moster :-)

Men redan nu, klockan var bara halvåtta, blev jag stressad.. Jag skulle göra klart tårtan, laga tacopaj, pynta lite och sist men inte minst blåsa upp över hundra helium ballonger. Sedan skulle både jag och D göra oss fina.. Oj oj.. Tur att syster var med från tidig morgon, det var precis så att vi han! Men mycket tack vara att E kom hem tidigt, före tio, och kunde hjälpas åt att knyta ballonger.

Sedan vid elva, halv tolv kom Ds kompisar Ilean, Tristan och Melvin ( och deras mammor såklart ;-) ). Då blev det käk, lek, käk och lek. Han fick massor av paket, mor hade tagit med från en del släktingar också. Han fick kläder, leksaker, pengar ja allt möjligt. Och alla presenter var jätte bra och nyttiga!
Tack kompisen för paketen!

Fast jag tar nog hellre din napp..




Tårta tårta tårta! Va, är det sant, får jag äta själv?? (outfit ändrad pga spya)


Ballonger ballonger!


Min mor fick även lite bebismys med 2 månader gamla Melvin. Storebror Tristan ser lite moloken ut..


En glad ettåring!

D somnade efter ett tag och vaknade när alla gått hem. Han fick lite käk innan vi skulle till bowlinghallen och se på E när hans lag gjorde debut i Div 2. När man säger "oj oj oj" till D så sätter han händerna på öronen och skakar huvudet.. Ha ha undrar vem som lärt honom de??



Jag, mor och syster la D i vagnen och tog oss en promenix till hallen där D busade på som vanligt. Kröp överallt och ingenstans. Han tittade även lite på pappa in action.



På vägen hem var D jätte trött, han fick i sig lite gröt, lekte lite grand och somnade sen så gott i sin säng..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0