Onsdag

I morse vaknade D som vanligt vid åtta, vi käkade frulle sen åkte vi och besiktigade saabina. Hon gick igenom, bromsarna är bytta nu. Sedan åkte vi och tvättade henne, men D sov snällt i bilen undertiden. Vi åkte hem, busade en stund, D sov lite till. Jag såg på spårlöst på tv4anytime. Fick väcka Dennis vid elva, vi skulle vara på sats vid tolv. Men det tog lite längre tid än jag trott att mata, byta blöja och göra iordning både mig och pojken. Så jag fick gå den snabbaste powerwalken med vagnen till backaplan hitintills. Var helt genomsvett när jag kom fram, men jag kom i tid, precis på minuten! Lämnade Dennis inne på minisats där han snällt lekte och tittade på de andra barnen medans jag pratade med en personlig tränare om hur och vad jag ska träna varje vecka. Vi kom fram till ett bra schema där jag både kommer gå ner i vikt och få fina muskler, asbra! Nästa vecka ska vi gå igenom maskinerna, är inte så haj på dem. Bra att man kan i fall det skulle vara så att man inte hinner till lunchpassen, då kan man ta en timme på maskinerna i stället.

Efter det tog vi bussen till stan. Jag växlade pengar till resan och gick till droppen för att lämna blod. Men det fick jag inte. Mina eksem var tydligen för stora för dem, det ska vara fritt fem centimeter runt venen, så det var bara att gå ut igen. Ringde och bokade en tid på bäckefors på måndag i stället, syrran och mor ska ändå dit då. Sedan ringde jag Evelina och vi träffades och tog en vatten (pulverdieten håller än) på soho. Dennis blev lite grinig så vi tog oss en promenad genom stan istället. Trevligt trevligt! Vi kanske ska träffas på söndag också, vore kul att ta en tripp till lilla Ed igen.

Sen blev det en bussfärd hemmåt igen, D hade somnat. Jag hade lite dåligt samvete att jag tryckt i honom en dessert burk i stället för mat, men han verkade inte bry sig. Han åt direkt vi kom hem i stället, duktiga pojken! Jag städade bilen, E var på möte och D sov en stund, sedan väckte jag honom så han fick äta lite gröt och busa innan han somnade för natten vid kvart över sju.

I morgon blir det sats igen vid 12, corepuls heter passet, hoppas det är svinjobbigt! :-)

Bjuder på en liten film på busungen!
 
Och så några kort:

På morgonen sitter man snällt med mamma i soffan och ser på sketungarna på "Nanny"



Denna as snygga och gulliga klackring med sin initial på fick D på namngivningen av sin fadder Glenn (Lenny). Ville så gärna ta ett kort där han har den på, men det fick gå undan, han ville äta upp den direkt!




Mina fina pojkar!

Nu ska jag lägga mig och se på tv, det kan bli en stor dag i morgon...

Kommentarer
Postat av: Moster

så söt han är!! snart ska vi busa gärnet. :)

2008-05-29 @ 21:23:53
URL: http://linkan88.blogg.se/
Postat av: svintofllickan

åå vad fin ring !!!

å kul me bilder.

ja visst är de konstigt att många inte förstår riktigt hemmalivet..ler..många frågar-men vad gör du eg när du är hemma?

frågan är väl snarare..vad gör man inte...

Nu ska jag sätta mej i soffan..ler.

kramis

2008-06-02 @ 21:18:33
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Jenny och josefin

Hejsan. Vi är kusiner till smalandrockar och kollar in på din blogg ibland och tycker att du har den så fin med egna bilder längst upp. Vi skulle vilja vilja ha något liknande och lägga in egna bilder. Vi undrar hur du har gjort det??

hälningar från Jenny och Josefin

2008-06-04 @ 08:50:38
URL: http://systerysterlandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0