Utvilad

Nu var det visst ett tag sedan jag skrev. Men jag har varit så sliten och trött så jag har faktiskt inte orkat.
I torsdags åkte jag och D till stationen oh hämtade upp syrran. Därifrån åkte vi vidare mot Långed. Det var sköööööna dagar hos mor och far, jag gjorde inte mycket nytta.. Gick mest i pyjamasen hela dagarna, käkade god mat (som jag inte behövde laga), sov gott om nätterna för D sov hos mormor och morfar och jag bytte nog bara tre blöjor! Men jag matade honom med gröt minst en gång om dagen iaf, annars skötte mor, far och syster om Dennis så bra så jag fick vila upp mig efter alla sjukdomar. Men natten till måndagen blev Dennis sjuk IGEN. Nu är han iof bara förkyld, men det tar på hans krafter det också. Men han äter och sover bra så man ska inte klaga. I natt vaknade han vid 02 och hostade i 10 minuter så inget att klaga på. Han sov tolv timmar, men jag fick lägga honom bredvid mig i morse för E hade försovit sig och förde ett jäkla liv och väckte oss båda, morr! Men D somnade om direkt bredvid mig. Vid halv åtta vaknade jag av att någon slog mig i ansiktet flera gånger! Busungen ville väl inte ligga vaken ensam, men han kunde väl ha börjat jollra lite så hade jag vaknat till!
Orkar inte skriva så mycket idag men kan bjuda på lite bilder. Sen ska jag fråga någon om hur man lägger in videoklipp, så kan ni se när Dennis åker pulka med morfar och när han rullar lite. Men nu får ni lite bilder så länge.

image394
Dennis och Ilean busar på golvet.

image395
Efter att ha vart med sin best buddie i flera timmar blir man trött och däckar på golvet..

image396
Han har fått mycket hår nu, det är så ljust så det syns inte så bra, men det känns ;-)

image397
Så här vikt satt han för några dagar sedan..

image398
Och så här fint sitter han nu.

image399
Att stå själv i soffan, fortfarande en favorit!

image400
Så här mycket snö hade vi i Långed under påsk!

image401
Har man busat hela natten får man tillslut sova bredvid mormor.

image402
Dennis har tur som har en sådan påhittig morfar, en alldeles egengjord pulka!

image403
image404
Som gick jättebra att åka i! Det snöade lite i hans ögon men det störde honom inte så mycket.

image405
Inte riktigt som sin säng hemma, men ganska skön ändå.

image406
Morfar är inte så vidare värst bra på att vissla..

image407
Ja vad ska man säga? Leker man för mycket i snön så fastnar man tillslut..

image408
Det blev mycket skoj och lek under påskhelgen, kan inte påsta att D var understimulerad direkt!

image409
image410 
D lärde sig även sova på rygg i helgen, det har han inte gjort sen han var runt två månader. Så nu kan han somna närsomhelst varsomhelst. Men det är bra nu när han är förkyld, då ligger han på en kudde i sängen så slemmet i halsen rinner neråt..

image411
Sen säljer jag liggdelen till vagnen om någon är intresserad ;-)

Nu ska jag vika lite tvätt, sen blir det att sitta ute i solen medans D tar en sovpaus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0