Tisdagen 11 mars, sedd med Dennis ögon.

06:30 Jag ligger i min säng och gnyr lite, vill bara att min mor ska höra så jag slipper skrika. Men hon ligger säkert trött i sin säng och hoppas på att jag ska somna om. Jag tar i lite högre och gör lite höga ljud, inget skrik det orkar jag inte så tidigt på morgonen. Mamma kommer tillslut, suckandes och säger att jag inte har sovit i tolv timmar än, och att hennes kropp inte är gjord för att gå upp innan 07. Jag ger ett brett leende till svar och hon lyfter upp mig och kramas. Men det ångrade hon nog.. För anledningen till att jag vaknade en timme tidigare var att blöjan var full, av trevliga saker som runnit längs mitt ben.. Mamma ser inte så nöjd ut men traskar vant ner till skötbädden och tvättar mig. Sedan fixar hon mat och vi går upp till hennes säng och äter. Jag somnar om direkt vällingflaskan är slut, tror mamma låg och läste.

08:00 Jag vaknar igen av att mamma går upp. Vi tar på oss kläder och åker i väg till Barnmedicin i hisingsbacka. Doktorn ska kolla mina ögon och vad det är för utslag jag har fått över hela kroppen.

08:30 Mottagningen öppnar och vi är först! Jippi idag behöver vi inte vänta en massa massa timmar. En snäll sköterska visar in oss på ett rum och tar en vikt. Jag hade visst gått ner 50g sedan i söndags, men jag har ju inte heller haft någon matlust..

08:45 Doktor Paul kommer in och vill titta på mig. Jag vill gärna ta tag i hans stetoskop när han lyssnar på mina lungor. Jag är snäll och busar med honom lite. Han och mamma tjötar en massa. Doktorn är imponerad av att min mor kan så mycket fina "läkar ord" och han är facinerad av min tumör som jag hade när jag föddes. Men tillslut kommer de fram till att de inte kan stå och tjata hur länge som helst, han är tydligen min läkare på bvc, så vi ska träffa honom igen nästa vecka. Men tillbaka till mig, jag är ju ändå huvudpersonen som ligger naken på britsen! Jag hade haft "tre dagars" febern, och när den avtar får man sådana röda utslag som jag har. De kan sitta i några dagar men är inte farliga. Mina ögon är på bättringsvägen, jag har bara fötts med lite trånga tårkanaler. Mamma brukar skoja med mig att man kan ha lite skönhets fel och att hon inte visste hur man fixade en 100% bebiskropp på första försöket. Men hon diggar ju mig mest av alla bebisar iaf, och jag kunde inte ha en snällare mamma!

09:20 Hemma igen men bara för att hämta lite papper som mamma ska faxa från backaplan. Jag orkar inte vara vaken längre så jag tar en tupplur.

09:30 Jag fortsätter sova när mamma bär in mig på Burger King. Affären hos ska till öppnar inte förrän vid 10. Hon smaskar i sig en milkshake och lökringar och gungar stillsamt bilstolen så jag inte ska vakna.

10:00 Telonor öppnar och jag vaknar. Ligger och spanar på vad morsan gör, men inget intressant händer. Hon ber snubben i kassan faxa ett brev till försäkringsbolaget.

10:15 Hemma igen, jag ligger och pratar i min stol men mamma tar upp mig och tar av overallen. Den är så himla mysig men väldigt väldigt varm. Jag hade en ny fin mössa på mig också som jag fått av mormor.

10:25 Mamma sätter mig i min matstol. Hon tror jag vill ha gröt. Jag äter två skedar sen blir jag jätte ledsen, vill inte ha mat, vill sova i min säng! Men mamma tror att jag vill ha NAN i stället men det vill jag inte. Jag tar i när jag skriker så jag tillslut bajsar.. Mamma suckar men går snällt och byter. Sedan när klockan är 10:45 ger mamma upp och går och lägger mig i sängen. Jag somnar direkt jag lagt ner huvudet. Mamma lägger på mig mina gosiga filt och jag sover så gott.

12:30 Nu vaknar jag av att det blev så tyst. Mamma som har städat, tvättat och donat i huset sätter sig i soffan för att läsa gp i lugn och ro. Men si de får hon inte. Hon tar upp mig och tror att jag har bajsat igen, men jag lurade henne.. Älskar ju att ligga på skötbordet så det gör inget. Mamma sätter mig i min nya gåstol, I löööv it!
image367
image368
image369
image370
image371

12:50 Nu tycker mamma att jag måste äta lite! Men jag är inte så hungrig nu för tiden. Det tar på krafterna att vara sjuk hela tiden. Men hon provar med NAN, det är iaf lättdrucket. Sen tar hon en liten flaska också, det tycker jag är kul för då kan jag hålla den själv.
image372

13:20 Mamma ger upp, jag vill inte ha mer än 90ml. Jag har hunnit att bajsa tre gånger sen jag började äta, ibland är det kul att se hur mycket man egentligen kan göra utan att mamma tappar tålamodet. Det har inte hänt än vad jag kommer ihåg. Hon är så snäll mot mig. Hon lägger mig i gymmet så hon kan ringa och skälla på viasat i telefonen. Hon låter helt galen när hon är arg, blir nästan rädd. Jag ska aldrig göra något dumt så hon blir arg på mig. :-)
image373
image374

14:00 Efter att jag snurrat och rullat runt en stund vill jag inte gymma mera. Mamma tar upp mig och ser på ögonen att jag är trött igen. Hon bär upp mig till min säng och jag somnar lika snällt igen.
image375
image376

15:45 Jag pratar lite, men i sömnen. Mamma fattar inte det, hon tycker att jag borde vara hungrig. Så hon hämtar mig och vi sätter oss i loungen. Jag bajsar igen, mamma säger att hon saknar de månaderna då jag bajsade en gång var 4e dag. Vi myser en stund i fotöljen, jag är jätte kramig när jag är lite sjuk. Mamma lyckas få i mig 110ml välling. Vi busar och sjunger min favvo låt imse vimse spindel. Den är bara för bra, plus att min mamma sjunger så fint.

16:15 Jag får gymma igen medans mamma viker tvätt. Vi pratar en stund, jag börjar lära mig att prata lite högre nu, har varit ganska försiktigt annars.

16:30 Pappa kommer hem och busar med mig. Mamma ska göra mat. Men helt plötsligt bestämmer de sig för att äta flingor i stället. Konstigt?

16:50 Jag får sitta med mamma och pappa vid matbordet. Jag är inte hungrig men får äta på mina leksaker i stället.
image377
image378
image379
image380
image381

17:05 Får busa på golvet med pappa. Tycker om att putta på en boll, och äta på den lite då och då.
image382
image383

17:15 Vill inte leka mera, är trött igen. Pappa lägger mig i sängen. Somnar direkt som vanligt.

18:00 Vaknar igen. Nu får jag sitta med mamma och pappa i soffan när de ser på tv. Vi gosas och kramas. Mysigt!
image384
image385
image386
Varken mamma eller pappa ser särskilt fräscha ut idag. Men sen så gör ju inte jag det heller med mina utslag överallt..

19:30 Dags att äta igen tycker mamma. Jag äter bara en halv flaska, är inte hungrig. Men hon får i mig ganska mycket sockervatten så mitt slem i halsen ska lösas upp. Det är gott också! Jag får på mig min nya fina pyjamas som jag fått av mormor. Pappa tycker den är jättefin för det är massa båtar på den. Jag vilar en stund på mammas axel.
image387
image388

19:50 Pappa bär upp mig till sängen. Jag brukar somna vid 19:30 men mamma pratade i telefon med farmor så jag fick vara uppe lite längre. Men det gör inget. Jag somnar gott i min säng för natten. Natti natti!
image389

Kommentarer
Postat av: Evelina

Herregud vad han har blivit stor!! Kommer snart o hälsar på! Kram

2008-03-12 @ 11:49:49
Postat av: Madde

Hihi va söt han är, nice go stol. :) Nu får jag snart bus med han igen. .:P
Puss

2008-03-12 @ 16:42:50
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0