Nu måste oturen snart vända, orkar snart inte mer!

Som ni vet har D haft lunginflammation, sedan när penicillin kuren var över fick han hosta i en vecka, en halvtimme varje natt. Natten till söndag hostade han ingenting, utan sussade så sött. Men istället vaknade han med 40,4grader i feber, helt skållhet. Jag blev så knäckt så jag började gråta. När ska min lilla pojk bli frisk! Detta är väldigt påfrestande, lite svårt att förstå för er utan barn kanske, men man är så hjälplös. Jag ringde akuten på östra, för nu ville jag att han skulle bli frisk, de måste ge honom något! De sa att vi skulle komma in om han blev sämre. Under dagen blev han bara hängigare och hängigare, jätte trött och man fick bara i honom lite lite välling och juice. Så jag ringde E och sa att vi skulle åka till östra.
På vägen dit ringde min far och berättade att min morfar gått bort. Det kom som en chock då han varit friskast av "gamlingarna". Han var ju bara 70 år! När jag la på hörde jag att det pratade om "Hur man ska hantera att ens barn dör" Då fick jag panik och slog av radion. Jag satt där i bilen under färden till östra med sorg i hjärtat. Mest var jag ledsen för att min mamma var ledsen.. Jag klarar inte av att se eller höra henne vara ledsen, det gör ont i mitt hjärta.. Men jag fick skaka av mig tårarna och ta tag i mig själv, nu skulle vi ju in till sjukhuset med Dennis. Vi kom dit vid 13:30. Fick komma in i ett rum direkt för provtagning. De blir alltid väldigt snabba när man nämner ordet prematur, lunginflammation och en njure.. ;-)
Efter provtagningen blev vi hänvisade ut från avdelningen så han inte skulle dra på sig någon annan sjukdom. Sedan var det bara att vänta, vänta och vänta! I fyra timmar satt vi där utan att någon kom. Till sist kom en sköterska och bad oss ta ett urinprov från honom. Bara att sätta honom i knät utan blöja och en kopp framför snoppen. Nu trodde jag att jag skulle få sitta så i evigheter men precis när koppen kommit på plats kissade han. Duktig pojke. Vi fick ett eget rum tillslut men fick vänta där i en timme innan läkaren tillslut kom. Han undersökte honom noga men konstaterade att han hade fått "ett virus som ger öm hals och mycket hög feber i bara några dagar" Bara att kurera med alvedon och flytande mat. Så det var bara att åka hem med en lite piggare D.

Väl hemma fick D lite mat sedan hopp i säng för natten. Jag sov ganska oroligt den natten, mycket att tänka på.

Igår kom min mamma och pappa. De skulle passa Dennis så att jag kunde åka till Ullared med Lina. Jag sa att mamma kunde stanna hemma och ta det lugnt, vi kunde åka någon annan gång. Men hon tyckte att jag också behövde komma ut lite! Sagt och gjort, de kom vid halv tio och jag drog iväg till ullared. Vi handlade massor massor! Jag köpte kläder till D, leksaker, gåstol, lite inrdningsprylar, presenter till mamma, pappa och syrran. E fick också något litet.. Jag köpte faktiskt ett par pjux till mig. Kommer inte ihåg när jag köpte skor senast, det blev ett par skitsnygga puma dojjor i skinn. Puma har alltid varit mitt favvo märker på vanliga sneakers..

Väl hemma så såg vi att D hade fårr röda utslag lite överallt på kroppen men febern var borta. Han käkade lite mat, åkte sidledes i gåstolen sedan var det dags att sova för natten igen. Mor och far åkte hem, pappa skulle jobba idag.

I morse hörde jag att D låg och pratade för sig själv vid 06:30. Konstigt tyckte jag då han sovit 12 timmar i sträck nu ett bra tag. Men jag gick in och tog upp honom. Då hade han bajsat som aldrig förr. Inte konstigt att han ville upp då!

D skriver dagbok idag, så det får ni läsa senare i kväll. Nu ska jag tvätta alla nya kläder och plocka undan lite. Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0