Torsdag och fredag

I torsdags var jag och hämtade min nya bil. Dennis var med och charmade och busade med alla. Jag som var lite rädd för att han skulle bli grinig och rastlös. Men han satt så snällt på en stol och lekte med en mugg och gav oss några leenden då och då. När vi åkte därifrån 90minuter senare så kör jag runt lite för att lära känna bilen. När jag hade kört i tre mil börjar en lampa lysa att det är något fel. Jag ringer försäljaren som säger åt mig att köra till en verkstad som de samarbetar med. Jag har då ägt bilen i en timme och den har gått 4 mil totalt och vi var redan på verkstad!! Helt sjukt, en helt ny bil ska väl iaf hålla en vecka ;-) Pappa tycker jag ska köpa en cykel med pakethållare till mig och D, för tur med bilar verkar jag ju inte ha.. Vi satt på verkstaden i över en timme men Dennis var inte sur för det, han busade med de flesta. Några frågade vart man köper så snälla och söta barn, jag svarade vid lasbilarna på Stig Center. Ha ha. Tillslut får jag bilen igen som har en söndrig lambdasond... De hade ingen del inne nu så jag får komma tillbaka, ingen fara att köra. Men de tyckte att jag skulle ringa försäljaren och klaga lite, det fick pappa göra. Skälla lite är alltid kul :-)

Sedan åkte vi och hälsade på Ilean en stund. Då fick D äta lite också, stackarn hade inte käkat sedan 11 och då var klockan halv fyra.. Men han klagade inte för det, han fick lite mellis på verkstaden. Pojkarna busade en stund sedan blev D trött och grinig, men vi skulle ändå åka.

Igår var jag på gymmet vid tolv och körde body pump. De har nyss bytt program och detta var bra mycket jobbigare än det förra!! Har sådan träningsvärk i mina armar, tog lite för mycket vikt på.. Men det var roligt och D var på minisats under tiden. Men lagom till strechingen blev han ledsen så jag fick gå ut och trösta. Jag satte bara ner honom på golvet så han fick gå några steg, då var han superglad igen. Jag han iaf byta om innan han blev sur igen, sedan drog vi vidare till Lindex. Jag behövde köpa kalsonger och lite andra kläder till D. Där inne börjar han skrika i vagnen som aldrig förr! Jag visste att han var supertrött, men han vägrade somna. Jag hade glömt att ta med en napp också, han använder den knappt så det är lätt att glömma. Jag la ifrån mig kläderna och sprang till barnbuiken och köpte en napp, stoppade den i hans mun och han somnade på studs och spottade ut nappen direkt han somnat. Suck! Jag gick tillbaka, handlade lite kläder, mat och leksaker. Sedan gick vi hem och käkade och D fick bada i en av sina pooler. Det var riktigt kul! Han var i nästan en timme innan jag tyckte han skulle gå upp så han inte blev kall. Han plaskade på mage, rullade till rygg, fick en kallsup, han satt, ställde sig upp mot kanten osv.osv. Duktig kille.

Vid sexdraget kom E´s kompis Anders, vi grillade och tjötade fram till tolv. Jag drack nog lite mycket vin för när jag vaknade när E gick upp i morse hade jag riktig skallebank, men den är borta nu som tur är :-)

Idag ska vi till svärfar på middag, antar att det blir grillat. Gott gott!

Nu ska jag vila mina armar lite, käka frulle och kanske vila lite på soffan. D sover ju till elva, så något måste man hitta på.

Hej svej så länge!




Som ett eget vattenland, men den mindre ska få stå hemma i långed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0