Dennis första jul

(Detta inlägg skrevs 27/12 men pga av kass internet uppkoppling hos mor och far tar det låååång tid att få ihop inlägg, speciellt med bilder, men håll tillgodo, jag har ej lagt ner mitt bloggande, det tar bara lite längre tid)

Nu har det varit några dagar utan bloggande. Har inte riktigt haft tid. Kunde gjort det igår men var och mellandags shoppade i Karlstad. D stannade med mormor och morfar. Jag skulle köpa första säsongen av Prison Break, fick tre avsnitt av syster i julklapp och den verkade vara bra, så om man ville se fortsättningen var det bara att köpa första boxen. Så jag, mor och far såg i sex timmar igår, med lite mat och sovpauser för D med jämna mellanrum.

Vi kom till Långed i lördags, efter att ha firat lite hos svärmor. D fick massor av julklappar av sina kusiner och farmor, bl.a en pulka, 3 tröjor, 2 skallror/bitring, längdbräda mm. Jag och E fick ett presentkort på Hemtex, passar oss utmärkt bra nu inför flytten!
D sov hela vägen hem och även sina 9 timmar på natten. Han sköter sig verkligen nu för tiden, på natten i alla fall.. Men nu har han haft lite ont i magen på dagarna så det kommer lite gråt attacker då och då.
På söndagen slappade vi mest, käkade pizza och skinkmacka och såg på uppesittarkväll, men vi orkade inte vara vakna så länge.. Vi hade även hunnit åka till min mormor och lämna julklapparna till släkten. D var som vanligt ett litet charmtroll som alltid sköter sig när han är hemifrån, den lilla busen..!

På julafton fick D ha sin fina outfit på sig. Vi slappade till kalle anka, men båda mina pojkar somnade.. Jag, D, syster och mor åkte sedan bort till mormor för att få släkt julklapparna och en kopp kaffe. Vi stannade ganska länge, 3 timmar tro jag. D fick jätte fina kläder, stickade vantar, mössa och sockar och jag fick en fin tomte och ett jätte stiligt silver halsband. När vi kom hem hade E vaknat efter sin eftermiddags lur och det var dags att dela ut familjens klappar. Det var en del och E fick vara utdelare. Jag och mor hade även skrivit några rim. Men mitt i utdelningen blev D sur och grinig.. De tog väl en timme innan han kom till ro och somnade i sin vagga. Han fick massor, massor av saker, kommer inte ens i håg alla utan att se på dom. Men några var iaf, i love dad och mum sockar, nyckelpiga kudde, sängmobil, lingon och blåbär kläder, leksaker mm mm. Jag fick bra saker till huset, (kommer inte ens ihåg alla mina, galna föräldrar har man..) bl.a dukar, hand dukar, ljuslyktor, överkast, pyjamas, badkars kudde, smörgåsgrill mm mm. E fick mest köks saker, han är ju vår lilla kock! Men av E fick jag en ny dator, en apsnygg laptop!! Galen pannan... Men jag behövde verkligen en då min är helt kaputt och uppäten av virus..

I morgon blir det nog en tripp till Ed. Men nu ska jag sova, natti natti!


image206
D i sin fasters knä hemma hos farmor

image207
D och sin yngsta kusin Timmy

272980-211
D ligger i sängen och ser sista avsnittet av julkalendernn Han tyckte tydligen att den var bra :-)

272980-210
Så snygg kan man bli när man klär granen. Jag och syrran gjorde den i år, jätte fin tyckte vi, medans mor tyckte den var lite "fjasig" (alltså för lite kulor och glitter)

272980-209 
Far och son tar en liten tupplur på söndagen, tomten kommer kanske fortare då?

272980-208
Ett annat tidsfördriv mina boys har för sig, E läser högt ur Dennis favorit tidning ;-)

272980-218
E delar ut klapparna och blir knäckt när han fick ytterliggare paket.. Han fick många måste jag säga, och han som inte ville ha några alls.. :-)

272980-217
D var pigg tills han hade fått två klappar, då blev han sur och grinig.. 
 
272980-216 
Så här fullt var det under granen i år.

272980-215 
Lite julaftons mys i sängen.

272980-214 
Så söt i sina finkläder. La bara på slipsen för bildens skull, han hade precis vaknat, och det var lite obekvämt att sova med den på :-)
272980-213 
Moster och morfar spelar upp en sjungande tomte, D diggar glatt med huvudet.
272980-212 
Så fin blev granen..


Nu orkar jag inte lägga upp mer bilder.. tar ca 6minuter per styck.. Ska försöka uppdatera oftare, men troligen kommer det bli lite längre mellan inläggen tills vi flyttat in i huset..

Kommentarer
Postat av: Kusin Johanna

Hej!!TAck så super mycket för den fina ridhjälmen=)

2008-01-03 @ 23:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0