Varför kan man aldrig få lugn och ro?

I natt har Dennis sovit lite bättre, han var mycket piggare i morse och började dagen med att käka som vanligt. Vi gjorde oss i ordning vid halv nio då vi som jag sa igår skulle på undersökning på Östra idag. Han var jätte duktig när han tog röntgen bilder, låg så snällt helt stilla och uträckt. Skrek lite mer vid ultraljudet dock, men då han är så förkyld var det inte många decibel, stackaren. När ultraljudet var klart skulle läkaren titta på lungbilderna från röntgen och kom tillbaka och sa att Dennis hade lunginflammation!! Helt sjukt, vi som trodde att han var lite förkylda, plus att han verkade må bättre! Men men bara att åka upp till "barncancer centrum" som är avdelningen där Dennis läkare arbetar. Men han var inte där så vi blev skickade till akuten. Som tur var hade de ringt innan så de tog hand om oss direkt. De tog prover för att se om han skulle läggas in eller få komma hem med medicin. Man blir så knäckt, hur mycket ska han stå ut med stackaren innan han ens är 6 månader?

Men efter någon timme är allt klart och vi får ta med honom hem med en antibiotika kur på 10 dagar. Så nu käkar vi medicin både jag och sonen. Husarrest i tio dagar. Kul. Nej inte särskillt då våran digitalbox är paj och vi inte kan se på tv. Inte gå ut i det fina vädret, utan måste vara här. Nu är det lite komiskt att man blir sur för en sådan sak när man längtat att få flytta in så länge. Men en sak är ju bra i alla fall, nu när jag inte kan slappa framför tvn lär de sista flytt kartongerna packas upp.

Evelina skulle komma på besök idag men det fick vi ställa in då vi inte ens var hemma från sjukan då hon skulle komma. Men min snälla svärmor kom på eftermiddagen med tidningar, böcker och fika. Hon stannade en bra stund och tjötade, trevligt! Dennis hade somnat knall och fall efter sin första dos medicin plus lite alvedon. Tre timmar senare vaknar han och är jätte pigg, som den gamla vanliga Dennis! Han busade och stimmade med farmor i två timmar innan han somnade en stund igen. Så nu på kvällen har han varit lite ännu lite piggare och somnade för natten vid åtta. Har man tur sover han sina vanliga 11 timmar igen. Man blir helt knäckt när ens bebis är sjuk, när han skriker för att man vet att han har ont i halsen och är sååå trött på sin näsa där det inte kan komma någon luft. Men nu blir han snart frisk min lilla pojk!

Jag pratade med Lina när vi kommit hem från sjukan och skrämde nog oundvikligen upp henne. Hennes son har också varit lite förkyld det senaste. Så hon tog med sig sonen och pappan och åkte till akuten och satt där i 4 timmar! Galningar, men vad gör inte en orolig mor ;-) Som tur var visade det sig att han hade en vanlig förkylning, men roligt var att personalen kom ihåg Dennis när hon sa att hennes sons kompis hade fått lunginflammation och att vi var där i morse. Ha ha galet. Men klart att man kommer ihåg en sån söt prick som vi har!

Nu ska jag faktiskt lägga mig, är lite trött efter dagens bravader. Men ni kan få två bilder.

272980-289
Igår då vi tog sovmorgon till tio. Dennis vaknade vid 05 men somnade gott om på min arm. Jag med för den delen.. Ni får tänka på att jag också är sjuk då jag inte ser helt piggelin ut.. Mysigt hade vi det iaf.

272980-290
Är man sjuk får man bli bortskämd med lite juice då och då. Här en favorit, morot!

Nu blir det bingen för hela slanten, kanske börjar läsa en bok jag fick låna av svärmor.. Natti natti

Just de, kul med komentarer, mera sånt ;-)

Kommentarer
Postat av: Madde

Hihi han sover så på din arm som jag alltid gjorde när jag hade mardrömmar och kröp in till dig hihi..! :D
Puss

2008-02-20 @ 08:53:13
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Ida

Åh vilken gosig bild! Att sova på någons arm är ju hur mysigt som helst!

2009-01-28 @ 23:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0