Välkommen tillbaka öronvärk

Nu börjar jag bli trött på att Dennis är sjuk. Jag vill att han blir frisk nu och börjar sova sina normala 11 timmars nätter! Man blir så trött så trött av att vakna av minsta knyst från honom på nätterna. Men vi vill inte lägga honom på sitt rum så länge han är sjuk..
I morse vaknade han vid 04 och var jätte ledsen, jag var väldigt sömning och sträckt ner armen för att stoppa i nappen, men det hjälpte föga.. Inte så konstigt då hans ögon var helt igenmurade av var, näsborrarna fullproppade med snor och blöjan full av bajs.. Stackarn! Så det var bara att bege sig ner till skötbordet och tvätta honom. Han fick lite alvedon och somnade om direkt och vaknade igen vid nio tiden.

Han har varit mycket bättre idag, käkat bättre, inte mycket men bättre än föregående dagar. Men ett stort problem är nu att få i honom medicinen! Han har kommit på att den smakar pyton och protesterar och skriker som en galning direkt han ser skeden.. Men efter många minuter och försök så får man i honom, man känner sig inte som en snäll mamma då inte..

Då E kom hem sprang jag ut i bilen och satte uggla på högsta volym och drog till coop forum vid bäckebol. Jag var tvungen att komma UT! Inte likt mig att sitta inne hela dagarna, jag kommer bara in i ett väldigt slappt tempo då och det gillar jag inte.. På coop köpte jag lite godsaker; färska räkor, aioli, gott bröd, två bitar smörgåstårta, juice till D och snus. Herregud vad lite tobak kan kosta pengar, 34,50kr styck! Man blir ruinerad när man snusar en dosa om dagen!

När jag kom hem var det full kalabalik. E stod i dörren men D i famnen och pratade med en försäljare, radion var på och mitt i allt stod våran polare "Lenny". Jag fick panik och slängde ner kassen på golvet och drog Dennis från den kalla luften.. Lite hyper men vill inte att han ska bli ännu sjukare nu när han är på bättringsvägen. E hade provat med lite broccoli puré men D ville inte äta idag heller. När vi satt oss för att äta kom Es hammarby polare som också är snickare, med sin tjej. E vill göra om i sin "lounge".. Ha ha han är rolig han.. Men han får göra som han vill, tror säkert att det blir bra.

E hade gjort mat medans jag var borta men jag erbjud Lenny min portion så jag kunde käka smörgåstårta i stället. Eftersom jag spelade den inspirerande sången "Spela roll om man blir lite fet" på väg hem från coop glufsade jag i mig den med gott samvete. Herregud, det har inte ens gått ett halvår sen man fick barn, då kan man inte tro att man skall vara lika pinnsmal som hollywood stjärnorna, eller hur? ;-)

När kompisen lämnat oss för att åka hem och se på antikrundan ( ja han är gammal, hela 34 år) var det dags att trycka i D medicinen. Gick inte smidigt denna gången heller, men huvudsaken är att han får i sig den, man kan alltid trösta efteråt.. Han tog ett värmande bad med far medans jag såg på "klass 9a" på svts web tv. Hur kan man inte som nionde klassare veta i vilket land London ligger? Skrämmande..

Beträffande min öroninflammation har den nu kommit tillbaka efter två dagars vila. Jag känner att det spränger i örat och vet att det kommer börja göra ont när som helst. Får se när jag orkar pallra mig till läkaren i gen för att få en ny dos antibiotika. Är inte en femdagars kur väldigt ovanligt? Har för mig att det oftast ör 10 dagar eller som minst 7? Konstigt.. Men men de vill väl tjäna sina pengar på mina besök.

I morgon är det fredag igen och jag har inget planerat. Kommer nog få hyllorna till garderoberna så jag äntligen kan packa in alla kläder. Bara de lådorna kvar nu, hoppas jag iaf då jag inte varit ute i förrådet och tittat sen vi flytta in sist..

Nu är det 23st som svarat på inbjudan till inflyttningsfesten som kommer, några kunde inte tyvärr. 25pers på 122kvm är mer än nog, men huvudsaken är att vi blir lite höga på alkohol, inte att vi får mycket utrymme att dansa på ;-)

Nu ska jag läsa lite i Illvet innan jag somnar, natti natti

272980-295

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0