Oj, inget bloggande på hela helgen!

Här har man haft fullt upp, ingen tid för dator. E har varit ledig i helgen också då vill man gärna se honom istället för en dataskärm. Vi har fått mycket gjort här hemma. Satt upp hyllor, packat upp de sista lådorna mm.

Dennis är väldigt pigg nu, äntligen har medicinen tagit. Precis som den D man känner, glad och rastlös ;-) Men sen i fredags har han lärt sig massor! Han rullar nu när han vill, både från mage till rygg och tvärtom. Han lyfter upp kroppen som om han skulle göra en armhävning när han ligger på mage, ser jätte roligt ut då ryggen blir helt böjd. Det sägs att bebisar är svagare i sina ben än armar, men så är inte fallet här. Armarna orkar inte lika mycket som benen, och det är inte konstigt så mycket han tränar sina spiror! Ska stå hela tiden, ett bra sätt att avlasta våra armar har blivit att ställa han i soffan mot soffryggen. Där står han en bra stund och funderar, suger lite på kudden och ser allmänt söt ut! När man lägger honom på mage i soffan och flyttar sig till andra änden så "halv kryper" han framåt, tar sats med benen så rumpan står rätt upp! Nästa gång använder han armarna med sin "armhävnings position" ha ha han ser så rolig ut! Kanske inte så lång tid kvar innan han kryper den lilla plutten. Sittandet har också gått framåt, nu kan han hålla balansen ett bra tag innan han helt har satt sig dubbelvikt. Man kan undra vad det är för dundermedicin han käkar??

Han har även hittat tillbaka till sin nattsömns rytm, 11 timmar. Skönt skönt! Han har även käkat gröt med blåbärspuré två dagar till frulle. I kväll ska han även få det till kvällsmat. Går mycket enklare utan en ihärdig hosta vill jag lova.

Igår var "Lenny" här en sväng på kvällen och snackade skit, han fick även smaka min utsökta köttfärslimpa, som han kallade "riktig familje husmanskost". Det kan väl stämma, vi är ju en liten family ;-)

Idag skulle E spela match och jag ville gärna se på. Snälla svärmor satt barnvakt under tiden. Hon stannade även på middag.

Jag hade gärna bjudit på lite nytagna bilder idag men jag hittar inte minneskortet. Så det får bli i morgon när jag ändå ska städa lite. För i morgon får vi lite besök! Först av min kusin och sedan av min farmor, ska bli trevligt at visa upp sin lya och hur stor och duktig D blivit!

Men nu ska jag ta och väcka honom, han brukar inte sova längre än 19, men jag hade inte hjärta att väcka honom förut då han var så trött. Men nu måste han upp och käka annars somnar han aldrig ikväll.

Ha en bra söndag, och lämna gärna en liten kommentar och länka till Era bloggar om Ni har några. Vore kul att se vilka Ni är som tittar in här då och då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0