Långed tur och retur

I morse vaknade jag pigg och utvilad vid sju snåret. Galet vad mycket det gör att ha en son som sover ordentligt om nätterna. Häromdagen somnade han vad 20 och vaknade 0830, då börjar man inte gråta direkt! Inte med tanke på att man sällan somnar senare än 22 nu för tiden. Utsövd callo = glad callo :-)
I alla fall, D låg och snarkade så sött i sin säng så jag passade på att äta frukost och att packa inför Dennis vistelse hos mormor och morfar. Jag var klar tio i åtta och då vaknar pojken så snällt med en full blöja.. Inte så kul men vad ska man göra? :-) I med medicin och käk, på med kläder och overall och ut i bilen. En timme och fyrtio minuter senare är vi framme. D pratade, hickade, rapade och sov under färden. Väl hemhemma blev det att ge D gröt sen "bara va". Fick som vanligt maten serverad när man är hos mor, inte dåligt, mycket gott var det också! D krånglade lite men inte så konstigt när han flyttas från ställe till ställe mest hela tiden det senaste. Men efter några timmar var han nästan sig själv igen. Är inte orolig ett dugg för hur han blir skött där uppe, de löser mor och far min så fint så. Men mer orolig för hur mycket jag kommer sakna honom. Visst vi har lämnat bort honom förut, men aldrig så här länge! Ett dygn tror jag är det längsta jag varit ifrån honom hitintills. Men man måste faktsikt dela med sig av sötnosen ibland, speciellt nu när han är liten, det går ju så fort som alla säger, sen betyder det nog mycket för mor och far att få passa deras första barnbarn! Nå nog om det, nu är jag ju barnledig i helgen då kan man ju skriva om något annat, eller hur?

Alla planer för festen är nu i hamn, eller vi behöver nog köpa lite vin, men annars är allt klart. Känns skönt, vi blir ju ändå lite över 20 pers så det var lite att fixa. I morgon ska jag t.ex. knäcka extra som taxichaffis då jag ska hämta upp två fest deltagare, en på stationen och en på landvetter. 

Nu i efterhand kanske det var ett dumt datum, en del som inte kan, en del spelar match och kommer sent. Men sen så är det faktiskt omöjligt att hitta ett datum som passar alla. Men jag ska nog klara det omöjliga, för när jag väl ska ha Dennis namnfest så ska jag försöka hitta ett datum som passar alla som vill komma. Kan bli svårt  men jag tänker inte ordna något för 10 pers.. Sen ska det bli kul att se min och Es släkt på samma ställe.. Kan bli underhållande, ha ha

Nu har jag precis ställt in högtalarna till dvdn, jag blev vansinnig när det inte lät ur alla. När något tekniskt går emot mig blir jag galen då jag vet att jag kan sånt. Men trägen vinner, så nu sipprar det ljud ur alla! Bra jobbat C! 

Nu är jag väldigt trött, men jag måste ändå läsa lite innan jag somnar. Har inga roliga bilder for today, men ni vet att det alltid kommer några så småningom!

Marie: Ja det är trist att du inte kan komma, men påsklovet låter utmärkt!

Kommentarer
Postat av: Henny

Hej tjejen!
Verkligen så trist att jag inte kan komma i kväll. Men hoppas ni får en toppen kväll, så får vi ta en fest till sommarn! Nu ska jag börja packa väskan inför resan, är väl dags!
Kramar!

2008-03-01 @ 12:41:14
URL: http://hennys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0