En dag i pyjamas

Vaknade vid fyra tiden av en väldig hosta. Men då jag alltid har en flaska med 1.5liter vatten bredvid sängen stillade jag den med några klunkar. Vaknar en kvart senare av att sängen är pissblöt och jag håller i en tom flaska.. Det har blivit blött på ett väldigt strategiskt bra ställe också, såg ut som om jag hade kissat i sängen. En tjock pöl mitt i sängen över hela bredden förutom de 40cm längst ut där E sov helt ovetandes.. Jag blev så trött.. Hur kunde jag somna med flaksan i handen?! Jag gick ner och gjorde mat till D, tänkte att han nog skulle vakna inom en timme och då var det lika bra att ha maten färdig. Kvart i fem väckte jag E, sa att nu fick han allt gå upp för jag behövde sova i en torr säng. Hade varit bttre att inte sagt nåt för nu kommer man väl bli kallad sängvätare et bra tag framöver, ha ha. Så han fick gå upp 20 minuter tidigare idag och jag fick krypa ner i en varm och torr säng och sova i en halv timme innan D skulle ha mat. Han käkade på en kvart utan att ens öppna ögonen och somnade om till nio.

Självklart var D mycket piggare idag, bara för att jag var trött och sliten. Men hans humör skiftade väldigt på förmiddagen. Ena stunden låg han och skrattade för att en sekund senare gallskrika.. Han pep i bröstet och lät som min gamla farfar som rökat i 70 år. Jag frågade vem som köpt ut cigg men han vägrade tjalla på sin utköpare..
 Oj oj vad trött jag var. När han tillslut tog sig en liten tupplur fixade jag abonemang på tv4anytime. Ganska skidigt faktiskt då vi inte kan se på tv. Men nu kommer jag att se alla program som tv4 har att erbjuda.. Idag har det t.ex blivit house, i en annan del av köping, snyggast i klassen och nyheterna. Bättre än inget eller hur? Vid 12 ringde läkaren från igår och fråga hur D mådde. DÅ han varit väldigt pigg och käkat bra på morgonen hade jag inget att tillägga. Men det skulle jag aldrig ha sagt. För mellan 12-16 var han en riktig sjukling... De jobbigaste timmarna jag har haft med honom. Han ville inte äta, bajsade varje gång han pruttade (så en blöja i kvarten typ), hostade konstant så det var omöjligt att få i honom medicinen och jag var nära att ge upp. Men jag ringde akuten och frågade om råd. De sa att det inte spelar så stor roll om det tar en timme att få i honom de 2,5ml medicin han ska ha, bara det kommer ner. Så efter 70 minuter hade jag äntligen fått i honom både antibiotikan och alvedonen plus en flaska med morotsjuice. Sen somnade han tacksamt en stund.

När han vaknade var han så snäll och busig igen. Han låg på Es mage och pratade i säkert en halvtimme. Så söt så. Men klart att han ska visa sig från sin bästa sida när pappa är hemma, då förstår han inte hur jobbigt jag har haft det under dagen, busungen!!

Efter att ha sett slut på säsong två av Big Love började vi igår på Jericho. Efter tre avsnitt verkar den vara en höjdare, helt i min smak. Big love var faktiskt väldigt bra den också, så den rekomenderar jag er att se.

Som sagt har det inte blivit mycket gjort här idag, men vad ska man göra när D kräver all ens tid och uppmärksamhet. När han väl sover vill man gärna hinna äta mm. Skräpet från några kartonger har iaf blivit slängda idag, får ta tag i de resterande lådorna i morgon.

Kan visa er lite bilder från "Blogg uppehållet"

272980-294

Han är bra smal om kroppen, förutom låren som är såå gosiga att klämma på! Det röda i ansiktet är utslag från kloret från babysimmet.

272980-293
När han har badat får han alltid en tuppkam. Han är så lik sin far!!

272980-292272980-291
Gröt är väldigt gott att få på kvällen. :-)


Kommentarer
Postat av: fadern

söt han är när han äter=)

2008-02-21 @ 08:34:51
Postat av: cia

hahaha vägrade tjalla.... :) du jag tänkte på hunden tror ja när ja skrev! :O

2008-02-21 @ 15:14:45
URL: http://ciajanson.blogg.se
Postat av: Maria

Hej tjejen. Kul att du e tillbaks! kollar varje dag om du skrivit nagot! Jag skickar en tanke till er sjuklingar fran soliga florida! Kram till er alla tre!! Halsa till Glenn fran mig om du pratar med honom!

2008-02-21 @ 22:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0