Shit happens

Idag, min sista pulver dag, hade min vikt minskat med 4,5kg. Helt ok. Med tanke på att jag knappt rört mig ur soffan förutom i början av den här veckan är jag nöjd. Nu tre dagar i rad har jag varit ute och gått i minst 60minuter. Känns bra, fast det är så sjukt tråkigt!! Men med lite musik i öronen och en snäll D i vagnen så går det finfint.

Igår gick vi till hisings parken. Visste inte att det fanns någon förrän E sa det häromdagen. Jag gick lite vilse på väg dit, men väl där gick det bra. Där fanns en stor damm som jag gick runt. En perfekt runda, dit-runt dammen- och hem tog precis en timme. Där fanns grillplatser och olika motionsspår. Jag kände mig som hemma där i skogen, tänkte inte ens på att jag var i Sveriges näst största stad. På väg hem gick jag förbi en stor gräsplätt med en "Förbjudet att rasta hundar" skylt. Det fanns inga hundar inom synhåll men dock en minigris!! Nu var han inte så mini, vägde säkert 100kg. Men han strosade rund där med en röd rosett runt halsen. Husse ropade "Kom nu Otto" Ha ha ja de bröt ju inte mot någon lag direkt..

Det fanns även ett sött litet träd med ett trettiotal nappar hängades i. Sa till D att han ska få hänga sin där om något år.

D somnade redan vid 19 i går kväll, jag slappade framför tvn och E var som sagt på fotboll.
Nu ska vi iväg till saluhallen och köpa lite gott, kött till morgondagens tre rätters som jag ska bjuda Evelina på b.la. Blir säkert en sväng till väldens bästa ica focus också.

Har precis startat en maskin med Dennis kläder... Han satt och åt i godan ro när jag hörde ett bang i brallan.. Tänkte inte att det var värre än vanligt så han fick äta upp innan jag bytte. Men väl på skötbordet ville jag bara gå ut igen.. Fy f*n va äckligt, jag har aldrig sett något liknande. Vill inte gå in på detaljer, vill inte att ni ska spy ner era tangentbord, men det var det värsta jag sett och doftat. Hela han var full! Jag visste inte vad jag skulle göra, hur jag skulle börja. Men som tur är så är D alltid så snäll när man byter blöja och kläder så han låg still. I två minuter funderade jag på om jag skulle slänga kläderna.. Men då de var helt nya och bara använda idag hade jag inte hjärta att göra det.. Men E hade lätt gjort de ;-)
Ja ja nog om det, nu är han nybytt och snabb duschad och nya kläder på igen. Påminn mej att aldrig me ge honom katrinplommon, inte ens fyra skedar som han fick i morse..

Nej nu ska jag göra oss i ordning! Bye bye

Kommentarer
Postat av: cia

haha du skulle ha haft kameran med dig! :) grisen hade varit rolig att sett! Du jag kommer på onsdag nu då om inte du gör nått, så fixar vi talet! ;)

2008-04-12 @ 12:52:41
URL: http://ciajanson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0