Fredag, lördag och söndag

Anledningen till att jag inte har bloggat är att E har varit ledig i helgen, då vill man hellre vara med familjen än att blogga.

I fredags var det dags för fest med Lina. Jag åkte till henne runt 18, men det tog en timme att komma fram på grund av sjukt mycket trafik! Två gånger sedan jag flyttat hit har jag varit med om totalt trafik kaos. Så så farligt är det inte, men inte särskillt kul heller.
Hos Lina käkade vi god hemmagjord pizza, drack goa mjölkdrinkar och tjötade. Vid 22 drog vi in till stan och vidare till Röda sten där linas blivande man skulle spela med sitt band. De var helt ok! Har aldrig hört dem förut men visst skulle jag kunna lyssna på deras skiva i bilen, får gå in på Ginza och beställa deras nya. :-)
Jag var hemma runt två, tror jag, ha ha.

lördagen började med att åka uppp till mor och far. Där fick vi god mat, som vanligt. Jag, mor och Dennis åkte till ed för att checka läget på marknaden. E och min far stannade hemma och gjorde lite kroppsarbete. De skulle ta bort en liten klack på tomten, så att grusgången blev plan.. De var riktigt svettiga när de var klara X antal timmar senare.. Jag handlade tio par strumpor, ett kilo godis, en kött pirog och en tröja till D på marknaden. När vi kom tillbaka till långed käkade vi grillat. Då såg vi även att D börjar att lära sig att krypa! Han ligger på golvet och drar sig framåt och sprattlar som en galning med benen! Så snart kommer det att gå framåt i ett rasande tempo. Nu tar det en stund för honom, men fram kommer han! Så söt så.

Söndagen
Igår gjorde vi inte mycket.. Vi beslutade oss i alla fall för att inte gå på något mera babysim, vi hoppar av kursen. Inget roligt. Jag ville ju gå samtidigt som L, men när Dennis blev sjuk så fick ju vi börja om nu i stället, det är inget roligt att vara ensam i omklädningsrummet med D. Det är jobbigare än man kan tro att byta om på både honom och en själv. Sen är det så mesiga övningar, vi vill ju dyka! Så vi går väl själva till simhallen någon gång, för D älskar ju att bada! E invigde även våran nya grill, och det smakade super gott!

Kommentarer
Postat av: c

"och det smak"..? var det gott?:)
jag och ilean åker gärna till badhuset med er!:)
Kram.

2008-04-28 @ 23:53:10
URL: http://smalandrockar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0