Viktminskning dag 1

Nu börjar min viktminskning på allvar.. Inget mer godisätande i tid och otid och lååånga promenader med pojken får det bli! Började igår med en promenad till elgiganten på bäckebol. Dennis blev så söt i sin nya ko-jacka så jag var tvungen att gå dit och köpa en digitalkamera. Men när vi väl är där säger E, "Vi kanske skulle gått till netonnet i stället.. Suck det ligger helt åt andra hållet! Vi orkade inte gå dit utan traskade hem, utan kamera. Men vi fick i alla fall en nästan 2 timmars promenad. Så idag när det är så fint väder igen hade jag tänkt att gå till netonnet och samtidigt gå upp till min gamla arbetsplats och säga hej. Hoppas världens bästa kock jobbar bara, då kanske man kan ta sig en liten sen lunch..

I söndags var ju som sagt min svärfar och familj här. Dennis fick tillslut sin balja med stativ, lite kläder och pengar. Vi invigde baljan direkt de gått hem, han älskar verkligen att bada! Inte konstigt så mycket vatten han simmade runt i i magen.. E har blivit chefen över badet och mina pojkar ser så söta ut tillsammans vid baljan ;-)

Igår var mor, syster och karl här. Vi fick jääättefina blommor och en cool lila vas, sängkläder till D och det bästa av allt, strumpor och marknads godis till mig ;-) Vet att jag nyss skrivit att jag inte ska trycka i mig så mycket onyttigt, men bara det godiset, sen får det vara nog ;-)

Jag har också dragit på mig en förkylning.. Tror jag plockade upp den så jag gick runt på backaplan i bara t-shirt.. Så nu kurerar jag mig med the med honung och knarkar alvedon. Hoppas jag inte smittar Dennis bara.

Nu börjar nätterna gå på rutin, man somnar, hör ett litet skrik, går automatiskt upp och värmer flaskan och matar med stängda ögon :-) Vi somnar båda om direkt vi lägger huvudet på kudden, sen kör vi bara samma procedur 3-4 timmar senare. E har sagt att om han vaknar mellan 4-5 på morgonen så behöver jag inte ta honom, det gör han. Han går ända upp lite efter fem för att gå till jobbet, så vad gör en timme tidigare, snällt va? Men inatt så vaknade inte D förrän vid halv sex så då var det bara att gå upp, men sen har vi sovit till tio. Nu ligger han så sött på mage i sin lilla korg så jag kunde städa och duscha lite.

Om en vecka flyttar min syster till Karlskrona. Ska bli intressant och se hur det blir. Det kommer säkert att gå bra, men tråkigt att hon flyttar ännu längre bort! Hon fick ett litet bidrag idag insatt på sitt konto, får se vad hon säger om det ;-) Jag är ju en väldigt snäll och ansvarstagande stora syster, ha ha

Nej nu ska jag ta på oss lite kläder och sen blir det promenad! Hoppas jag får tag i någon bra kamera så ni får lite fler bilder att titta på!

Kommentarer
Postat av: systeryster!

Jag blev såå glad när jag kollad kontot!! :D
Hoppas du hitta en bra kamera.. puss

2007-10-09 @ 18:04:30
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0