Utsövd

Jag är så dum som inte går och lägger mig nu när D äntligen sover så här "tidigt". Men jag måste blogga lite, betala lite räkningar och så, och sen så har det alltid varit så att när väl jag lyfter på täcket för att krypa ner så vaknar D och man får snällt gå ut och se på tv en halvtimme med honom på armen tills han somnar om..

Inatt var han lite busig, men efter maten vid sex somnade vi så sött i sängen, och när jag väl vaknade av att det var 100grader i sovrummet var klockan redan halv tolv!! Så man fick lite extra lång sammanhängande sömn, lite oväntat! D brukar ha längre sovperioder nu, men hittils har han prickat in dem på dagarna, häromdagen sov han 7,5 timme! Hade varit rena drömmen om han sov så på nätterna. Men nu är han inte så krävande på nätterna ändå, men vore skönt att slippa gå upp för att värma mat.

Klart att vi sov så länge idag bara för att jag hade saker att göra.. Jag skulle städa lite, eftersom jag har bestämt att det får bli minst en "stor" städdag i veckan (som den hemmafrun som jag börjar bli), jag skulle till banken för att sätta in barnbidraget, hämta ut ett paket på posten och handla lite innan min polare skulle komma vid halv tre.. Jag han dock allt, men fick möta polaren och hennes son vid torget, istället för hemma. Men det var ingen nackdel dock :-)

Vi satt här hemma och mös med våra pojkar, hennes Ilean är en dag äldre än Dennis, fast egentligen 7 veckor då.. Och det syns kan jag säga. Ilean är stora duktiga pojken, jätte stadig och stark i sina lemmar :-) Så svårt att tro att Dennis kommer bli så där knubbig och stabil! Men nu har jag märkt att 44 kläderna börjar sitta lite tajt så snart blir det att använda storlek 50, yeii! Vi snackade bl.a om "namngivingen" som vi ska ha. De ska heller inte döpa sin son i kyrkan. Svårt det här med "borgeligt dop" som man kan kalla det.. Man vet att det finns men har ingen aning om hur det går till.. Men det är väl kanske också ett plus då man kan göra lite som man vill. Har svårt att bestämma mig när det ska bli dock.. Vill inte göra det i december då det är jul och i januari så har vi hela flytt situationen.. Sen i februari känns det lite sent.. Då kanske han till och med är för stor för sin klänning? Ja ja vi får se hur det blir, namngivning vill jag dock absolut ha!

Annars så har helgen varit bra, vi har varit på stan och fikat och på söndagen var det bowling match. D sköter sig ypperligt när vi är ute bland folk, så de tror att han aldrig grinar, men tro mig det kan han! Tur är väl att det är väldigt lätt att trösta honom, men öronen sprängs när han tar i som en galning :-)

Idag bjuder jag på en bild på Es goda söndags middag och på de finaste pojkarna i stan! God natt

image76

image77

Kommentarer
Postat av: Moster

Sedär jag de gick allt att skriva ett långt blogg inlägg ändå.. hihi

2007-10-24 @ 13:18:35
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0