utskriven från sjukan!

Idag var vi på återbesök på mölndal. De gjorde en liten undersökning och kollade vikten. Han står still i vikt, men det viktigaste är att han inte går ner. Så vi blev utskrivna så nu är han hemma hos oss för gott, hoppas vi i alla fall!
Vi tog även en tur till ica maxi och handlade lite, D skötte sig så fint i sitt lilla babyskydd hela tiden, men han blev lite ledsen vid kassan.. Så jag tog upp honom på ena armen och lassade varor med den andra medans E packade, vilket superteam vi är! Ha ha

Nej nu ska jag blanda lite mat till lillen. Han är så liten och trött så han orkar inte amma och jag har pumpat i tre veckor så nu orkar jag inte med det längre. Så nu får han bröstmjölkersättning vid varje mål i stället. Varken han eller jag klagar på det. Vårt lilla flaskbarn! Ganska många plus med att mata med flaska måste jag säga.. Man vet hur mycket han får i sig vid varje mål, pappa kan mata på natten så jag får sova ;-), man kan ta sig ett glas vin ibland och man kan även lämna huset utan att vara rädd att D inte får mat.  
Sen behöver jag inte ha skuldkänslor för att jag ger ersättning, han fick ju min mjölk de första veckorna, och det är ju den mölken som är viktigast. Så bli inte avundsjuka nu alla ammande mammor ;-)
Just de, det största plusset är att jag kan snusa igen.. Har varit sjukt jobbigt med alla månader utan snus.. Folk undrar hur jag kunde börja igen när jag varit så duktig och slutat under graviditeten.. Men jag slutade aldrig, jag hade ett UPPEHÅLL!

Måste bara passa på att berömma mig själv, jag har gått 15kg sen han föddes.. Så alla graviditetskilo är borta, plus några till! Och då har jag inte ens börjat med barnvagns promenaderna än.. Oj oj jag ser nog ut som en snygg och slank MILF innan året är slut ;-)

ha de gött så länge, (har fortfarande inte fått igång överföringen av alla kort, men ni som vill se han "live" är hjärtligt välkomna på fika :-D )

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hallo! Gu va han är söt!! Ja vill verkligen se honom live!! Hör av mig! Puss

2007-10-02 @ 21:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0