Stora killen

Igår blev det ytterliggare en hurtig promenad. Skulle till netonnet för att köpa en kamera. Det blev dock ett depå stopp vid mitt gamla arbete för att hälsa på den enda tjejen som jobbar kvar som jag känner och även världens bästa kock. Vi käkade kycklingsallad och dricka. Vatten för min del, ska det vara skall det var ordentligt, ingen fet pizza och cola här inte! Precis när jag kommit stiger 7 personer från tillståndsmyndigheten in i baren. Jag log för mig själv och önskade att de skulle åka dit för någonting.. Det gick väl rätt så bra, det blev lite tjat om några polska spritsorter. Tillslut kom VD:n ut och han bad mig förklara vad det var för något. Jag tänkte för en kort sekund att jag skulle hitta på någon historia om att de köper spriten från polen och sedan säljer den snorbilligt. Varför skulle inte jag kunna ljuga och bete mig som ett svin, när det är det enda han har gjort mot mig? Men jag var som vanligt en snäll flicka och berättade hur det låg till. Dumma mig, jag hatar verkligen den personen av HELA mitt hjärta.. Joker hade även träning, så jag passade på att snacka med några av spelarna och sedan kom en gammal stammis fram och tjötade och grattade. Jag saknar verkligen att jobba där, jag måste erkänna att jag är en grymt duktig och trevlig bartender/servitris, men jag skulle inte för allt i världen gå tillbaka när det är den ledningen som är nu. Får väl öppna en egen restaurang i framtiden..
Sedan kom E och vi gick och köpte en kamera. Det var svinkallt ute! Tänkte inte jag på när jag gick hemifrån i strålande sol, men Dennis hade kläder så han klarade sig i alla fall.

image60
Så söt i vagnen på väg ut på promenad!



Väl hemma tog D ett värmande bad innan hans terror natt började mot hans mor..Nej så farligt var det inte, men han vaknade varannan timme. Det är inte det som står högst upp på min önskelista, speciellt inte då jag börjar bli riktigt förkyld. Nu har jag så ont i halsen så jag bara klarar av att snusa i tio minuter i sträck, och då är det illa.. Men som tur var hade han lite längre sovpass i morse så vi vilade ut ordentligt innan det var dags för dagens promenad till BVC. Och hör och häpna, han hade gått upp till hela 2920g! Snart så passerar vi 3kg, speciellt om han ska käka så ofta varje natt, men vi får hoppas att det var en engångsföreteelse..

På väg hem från BVC träffade jag en gammal arbetskollega. Han trodde jag hade "lånat" bebisen av någon. Jag slutade att försöka få honom att tro att det var min och Es så vi snackade gamla minnet och skitsnack i allmänhet istället. När jag väl kommit hem ringde han och bad om ursäkt, han hade ju inte ens sagt grattis! Så han frågade hur det kändes att vara mamma och hur allt hade gått. ha ha han är rolig.

Jag mötte även upp en kompis och hennes pojk Tristan på väg hem. Han är på dagen 2 månader äldre än Dennis. Men oj oj vilken skillnad i storlek! Känns konstigt att förstå att D kommer bli så stor, man tror att han kommer vara så här liten för evigt, ha ha.
image61
Lilla D, se bara på hans spinkiga ben :-)



I morgon blir det nog ingen promenix, det ska tydligen vara regn hela dagen, plus att min farmor kommer på besök.

Jag har försökt få en bra bild på D idag som vi kan skicka in till tidningen, men det här var den bästa jag fick, duger den tycker ni?
image62

Nej nu har D precis käkat, så då kanske man ska passa på att sova lite innan han vaknar igen om, förhoppningsvis, 3-4 timmar!
God natt på er!

image165


Kommentarer
Postat av: Moster

Ja de bilden va juh jätte söt.. :D Ha så trevligt me gammelfarmor idag nu :)

2007-10-11 @ 08:48:08
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Pedge

Polska spritsorter? HAHAHAH hembränt med andra ord det skulle du svaret tillståndsmyndigheten att lastbilchaffisarna lämnar en flaska då dem betalar för
speciella tjänster på hotellrummen

2007-10-12 @ 16:28:39
URL: http://pedge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0