Snart 4 kilo..!

Bara för att jag skrev att D var så snäll i måndags var han hur busig som helst natten till tisdag.. Vaknade var 90e minut. Så det blev inte mycket sömn för min del, men man vaknar ändå vid 8 och kan inte somna om. Vi åkte till läkaren vid två. Allt såg jätte bra ut, jag skulle bara massera ögongångarna lite mer så att han slutar vara. Han vägde hela 3940g och hade växt en cm på längden och runt huvudet! Stora killen, nu går det fort! Nu passar de flesta 50 kläderna också, wheeii :-)
Vi åkte även till gymmet och hämtade mitt kort som legat där sen januari.. Vi fick även en rundtur så man vet vart man ska gå på söndag. På väg hem stannade jag vid fiskbilen och köpte rödspätt, räkor och deras egna remouladsås. Så när jag kom hem blev det att panera fisken, skala potatis och räkor och fxa iordning maten så den blev klar tills gubben kom hem. Det blev sjukt gott! Har bestämt att vi ska äta fisk minst en gång i veckan nu.. Är så dålig på det, men det är så gott!

Vi tog en promenad på kvällen, köpte en stock snus då jag blir så arg när jag inte har någon hemma.. Dennis var lite kinkig när vi kom hem så han fick ta sig ett bad. Han älskar som sagt det. Han skulle nog ligga där en timme och flyta runt om han fick bestämma! Men sedan somnade han så snällt. Sen vaknade han vid sina vanliga tider i natt så då har jag sovit så gott så!

Idag ska vi hem till mor och far då pappa fyller 45. Han har bara sett dennis när han låg på neo för han var förskyld när de andra var här. Och ingen fick vara det minsta sjuk i början när de skulle se D, då hans imunförsvar var kasst när han föddes så tidigt. Vi åker runt 12 och kommer väl hem i kväll någongång. Hemma ska mormor också komma på besök och se underverket, sen ska jag nog ta en promenad till farfar. Han är så söt och ringer för att fråga hur mycket han väger och så hela tiden. Han var så orolig i början och har pratat om Dennis med hemtjänst peronalen. Ha ha. Kul då jag jobbat med de flesta på hemmet så jag får väl visa upp honom i personalrummet också ;-)

Nej nu ska jag packa de vi ska ha med oss och klä på lillkillen. Vi har börjat med pyjamas om kvällarna nu när han är så stor, förr sov han bara i en body, men nu är det kul at tgöra det som en rutin på kvällarna att byta om.

Ha de gött, skriver säkert senare och lägger in lite bilder!
Hej svej

Kommentarer
Postat av: Madde

Det tycker jag absolut du ska göra, hälsa på farfar och co. :) Får se om pappa orkar gå nu bara. ha en trevlig dag. :)

2007-10-31 @ 10:46:07
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Mia

hello Callo:) hoppas allt är bra med dig!:) såg Dennis
nu blev helt rörd:) Grattis el hur säger man?:-D vore kul att träffa dig igen ngn gång, kanske när du är hemma igen? fick sidan av madde så du vet:) haha ha det så bra:) puss puss hälsa Dennis från mig!

2007-10-31 @ 16:23:51
Postat av: jannicke

vilken söt liten krabat, snacka om att han har blivit större. han är jättefin!

kramar

2007-11-01 @ 14:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0