Slappar dag

Det gick bara bra på BVC. De tog en vikt på Dennis och han hade gått upp till 2690g. Vi ska dit igen på onsdag och då har han nog gått upp ännu mer för nu har han börjat äta ordentligt. Förut fick man alltid väcka honom mitt i maten för han somnade, man fick kittla honom eller byta blöja. Men nu slurpar han i sig allt innan han slocknar.
Vi var även hos familjerätten i fredags och E fick bekräfta faderskapet, vi var väl där 10min och fick skriva våran anteckning X antal gånger.. Fjantigt men så är det. De hade räknat ut från vilket datum jag blev gravid, mellan typ november till februari, och frågade E om han varit med mig då. Ha ha annars kunde man begära ett DNA prov om man ville! Vi skippade det dock ;-)

Igår åkte E till bowlinghallen vid nio, han skulle spela en tävling. Jag och D drog oss lite i sängen innan vi gick upp. Jag gjorde iordning skötväskan och vagnen, tog med mig babyskyddet och gick till bilen. Då vi inte kopplat ut airbagen på passargerar sidan får han åka i baksätet. Det var inte så kul att åka ensam då man inte såg honom när man körde. Men det är ju inte så lång väg att åka så det gick bra! När vi väl var nere i hallen blev det väldigt mycket "Åh så söööt han e, så liten osv" Roligt, man blir så stolt så ;-) Han skötte sig utmärkt hela tiden, vaknade vid tolv och käkade lite, men somnade om lika snabbt. Han fick ha sina hörselskydd på sig, de var väldigt stora och tryckte ihop ansiktet så han såg ut som en bulldog! :-)

På eftermiddagen fick vi besök av Es Kusin. Hon har också fött en pojk för tidigt så jag frågade om jag kunde få låna hennes kläder i 44. Men istället för att få hennes sons begagnade hade hon åkt och köpt helt nya! Vet inte hur hon fick tag i så många i den storleken, för jag har ju inte lyckats hitta några, men de var jätte fina! Så jag slängde snabbt in dem i tvätten och idag har han nya kläder på sig. Jag skulle kunna byta kläder på honom tre gånger om dagen, är ju så roligt, men jag får allt hålla mig tills i morgon iaf.. Han fick även ett halsband och pengar, och jag fick en fin bordsdekoration med ljus och sand. Idag kommer Es pappa, hans fru och hans två små syrror hit. Ska se vad jag ska bju på, blir nog Es kanelbullar och plommonkaka med vaniljvisp.. Det får duga ;-)

I morgon kommer mor, syster och hennes boy. Jag har sagt att syrran får stå i svalgången och se in i lägenheten genom köksfönstret! Hon har inte sett dennis på nära håll, för när han låg på neo fick bara mor och farföräldrar komma in, så hon fick snällt stå i korridorren och titta in genom ett fönster. Ha ha stackarn.

Sen kommer farmor på torsdag och svärmor på tisdag, sen hade jag tänkt hinna fika på stan med två polare, så från att inte ha haft någonting att göra, är plötsligt varje dag bokat med något. Kul!

Jag ångrar mig att jag lämnade in min mobil på lagning, nu kan jag ju inte ta kort och lägga upp här, dumt! Ni ska se va rolig D ser ut när han ligger på mage, han blir vansinnig när han inte kan sprattla och lyfter huvudet och ålar sig och putar med rumpan! BVC sköterskan sa att det är bra att de får ligga på mage när man har uppsikt över honom så han får träna sina nackmuskler lite. De sa även mycket "så här ska man göra, så här ska man inte göra" osv. Men jag gör det som jag tycker är bäst, jag lägger honom t.ex. inte på en kudde när han sover, han verkar inte tycka om det, plus att han rör sig så mycket så tillslut ligger huvudet inte på kudden iaf. Jag har heller inte koll på hur ofta jag lägger honom med huvudet på höger resp. vänster sida för det spelar ingen roll för han flänger med det huvudet fram och tillbaka ändå. Han verkar inte ha någon favorit sida utan varierar sig hela tiden, så någon sned skallform lär han inte få!

När jag lämnade in mobilen tyckte jag att jag var smart som kopierade alla nummer till minneskortet, men jag fick ju inte låna någon telefon som kan läsa minneskort, så nu har jag INGA nummer på simkortet! Så om ni får ett "vem är det?" svar när ni skickar ett sms så vet ni varför..

Nej nu ska jag slänga in en tvätt och sedan slappa i soffan. E är funktionär på bowlingtävlingen idag, det var jag också egentligen, men jag orkade inte åka dit idag igen. Jag hade tänkt lega på soffan och läsa ut boken idag, men jag kunde inte sluta läsa den i går kväll så nu är den utläst.. Den var grymt bra!! Så det får väl bli någon dålig serie på tv att slumra till.


Kommentarer
Postat av: Evelina

hej tjejen! Kul att allt fungerar bra! Han är ju bara så söt! Och alla kläder, kul kul!! Snart kommer vi nog o hälsar på o klämmer lite på honom! Nä nu ska ja dammsuga..blaj!
Ha de bra kram

2007-10-07 @ 14:57:43
Postat av: callo

Evelina: ja visst är han söt, jag vet inte hur många gånger om dagen vi säger de ;-) ja nu får ni komma snart, kan inte du skicka ett mess till mig så jag får ditt nummer? eller så ska jag ju slå upp dej på eniro.. :-) kram

2007-10-08 @ 09:38:51
Postat av: Henny

Vi pratade på att komma nästa tisdag.. Tror alla kunde då. Ska prata mer med Evelina i morrn.. Ha det bra! Krama lillkilen från mig!

2007-10-08 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0