Rask promenad och träningsvärk i stortån.

Nu beror inte det ena av det andra, utan träningsvärken i tån kommer från nästan 2 timmars gungande på babysittern.. Lille Dennis ville inte sova idag mitt på dagen utan ville vara vaken. Som tur är så grät han inte utan låg bara och tittade. Jag bar runt honom och myste i nästan två timmar, vi provade till och med bärselen. Men tillslut orkade inte min kropp längre så jag la honom i baby"liggern" och satte mig för att surfa. Han låg så snällt och tittade sig omkring och dum som jag var så började jag rytmiskt gunga den med stortån.. Så när jag väl slutade så började han att gny, inte skrika men han ville gunga mera! Så varje gång han hade ögonen stängda i några minuter, så jag trodde att han hade somnat och vilade min tå, så tittade han förvånat upp. Så det var bara att fortsätta. Han somnade tillslut när han hade käkat en gång till. Roligt att han är vaken så länge, det är man ju inte van vid!

image64


20 minuter efter att han somnat kom Es syster och hennes tre barn... Då fick inte Dennis en lugn stund på ytterliggare två timmar.. Det skulle bäras, hållas och matas, medan de andra kidsen stimmade runt. Så när de gick hem så slocknade han som en stock.
E är ju som sagt på partaj med sina "homies" så när jag satt ensam i soffan och degade kom jag på att jag inte promenerat något idag, så jag klädde på D, som bara gav ifrån sig ett litet kort tjut när blixten från kameran träffade honom. Sen sov han så gott hela promenaden. Svårt att veta hur mycket man ska klä på honom, jag har ingen overall i rätt storlek, så det blev body, sparkbyxor med tillhörande tröja och sedan nerstoppad i en allt för stor overall i storlek 56. Så han lär inte ha frusit i alla fall! Men det var bra kallt ute.. jag hade både mössa, vantar och en extra tröja på mig.

image65

På min lilla barnvagns tur mötte jag 19personer, både unga och gamla. Jag har som vana att alltid säga "Hej hej" när man möter någon ensam på vägen. Man tittar ändå upp precis när man möts, så varför inte hälsa i stället för att bara titta bort direkt vid ögonkontakt! Det var bara 3 personer som hälsade tillbaka, en tonårstjej och två pensionärer. Tråkigt. Vid 4 av mötena sa jag inget, för att se om de skulle hälsa först, men ikke! Ja ja, det är väl så det är här i "storstan" för när man går runt hemhemma så hälsar alla. Kan väl bero på att man på något vis sett eller vet vem personen i fråga är, men ändå..

Imorgon är det dags för storstädning inför söndagens visning. Ska bli kul att se en bakfull E med dammtrasan i ena handen och Dennis i andra! För jag har blivit arbets och bebis befriad i några timmar så jag kan sova mer än 4timmar i sträck. Kommer nog inte bli så ändå, men nu när ögonen känns lite grusiga och tunga är det en skön tanke!

Nu ska jag vika den sista tvätten, D vaknar nog om en halvtimme för mat, sen så ska jag nana!

PS glöm inte köpa/läsa GP i morgon då en väldigt söt kille är med ;-)

Kommentarer
Postat av: Syster

Hihi va sööt han är.. :) Mor och far har skrivit en lapp om att köpa gp. :D Pussar

2007-10-12 @ 22:20:00
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/

Vilken söt liten kille! Han verkar ha haft en tuff start?!

2007-10-12 @ 22:34:58
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/
Postat av: mormor

tjenare gumman nu har jag hittat hit får se om jag klarar detta sedan också . annars ringer jag till er kram

2007-10-13 @ 18:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0