Dennis 4veckor

Glömde ju skriva imorse att idag blir ju lilla killen hela 4veckor! Helt galet. Ibland känns det som det var igår, medans det nästa stund känns som om det var lääääääänge sedan jag låg på operations bordet.. D låg i soffan med oss igår, och han låg och sprattlade som vanligt, helt pltsligt hade han rullat från rygg till mage! Det var nog mer tur än precision från hans sida, men ändå :-)

Vi var ute i mer än tre timmar på backaplan idag. Först var vi på babyproffsen och köpte hörselskydd och verkstadsnissen fick även fixa bromsen på vagnen som bara låste på ett hjul. Vi tog en sväng på coop för att se om de hade en badbalja och prematur blöjor, men vi kammade hem noll.. Så det blev lite NAN mat till D och de "stora" newborn blöjorna.. Jag var även shoppingsugen så det blev en tur till lindex, som är den enda affären som har något i storlek 44.. Just i denna affär hade de TVÅ sorter som inte var rosa.. Och den ena hade jag redan.. Så det blev att köpa den andra, jätte söt vit och brun body, ett par brallor i storlek 50 och ett par söta sockar. Sockarna passar perfekt för hans fötter är inte små.. Men jag ville även ha en vinterjacka till mig själv så jag gick in på cubus. Jag hittade den som jag ville ha men så klart så fanns den inte i min storlek.. Den fanns inte heller i nordstan, så det var en sur caroline som kom ut från affären.. Då tappade jag helt sugen på att handla byxor oxkså så nu ska jag inte shoppa förrän jag gått ner de 7kg som är kvar till min "målvikt".

Eftersom vi inte fick tag i någon badbalja till D fick han förut ta ett dopp i handfatet. Han älskar verkligen att bada. Han skriker för full hals när han ligger naken på skötbordet men när han sänks ner i vattnet blir han hur lugn som helst, han sprattlar lite, men sen liggar han bara still och njuter.. Efter badet virade vi in honom i en allt för stor badrock, men gud va söt han var!

image58
Vi fick muta honom med mat när läkaren skulle inspektera ärret, som sagt han tycker inte om att vara en nakenfis direkt.. Han är ganska varig i ögonen också, ska se vad BVC säger i morgon.



Jag har fått väldigt ont i mina axlar, känner riktigt kulorna när man masserar. Det kan nog bero på mina nattmatningar då man inte orkar sätta sig bekvämt utan vill bara snabbt få i honom maten så han kan somna om..  Det är i de lägena som man önskade att man kunde amma, då kunde man bara lägga honom bredvid sig och slänga fram booben utan att gå upp och värma flaskan under rinnande vatten i några minuter.. Men det får gå ändå :-)

Idag kom våran lägenhet ut på hemnet, här kan ni se vad fint vi bor ;-)

Nej, nu ligger D bredvid sin far i soffan och jag har nyss vikt tvätt så mina trosor ligger där, och E säger att de är så stora att det kan fungera som täcke till Dennis. Tack för den, härlig självförtroende boost, ha ha de är roliga mina pojkar! 

Nu ska vi se säsong 4 av Las Vegas, Danny är het!  

Kommentarer
Postat av: Cia

haha du min skola ligger brevid en bebis butik... ¨å där har dom en skitfin badbalja..som står på en stålställning...och så kan du ta ur baljan om man vill...den kostar bara 185 spänn! =)
kan ju ta bild på den å skicka på måndag?

2007-10-07 @ 10:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0