Busungen

Inatt skötte sig D exemplariskt. Han käkade vid 22, jag var svintrött men ville läsa ett kapitel i boken först.. Så precis när jag släckt lampan vaknade han igen, då var klockan tolv. Så det var bara att mata honom igen, men han somnade direkt jag la honom i sängen! Så nu trodde jag att han skulle vakna runt halv tre igen, men när jag vaknade av hans skrik var jag helt säker på att klockan var två. Så jag stoppade in nappen i hans mun och klappade honom på huvudet för att få honom att somna om. Efter några minuter piggnade jag till och kollade på klockan, hon var 4! Så klart att han var hungrig.. Dumma mig som trodde han bara jäklades :-) han somnade lika lätt denna gången och jag likaså. Pappa tog morgonpasset som vanligt vid 06:30 så jag fick sova tills jag vaknade självmant vid nio. Skönt! Så idag var jag pigg vid frukosten och vi har tänkt att ta en tur till backaplan. Dennis ska med till bowlinghallen för första gången på lördag och då hade vi tänkt köpa hörselskydd till honom, det är så jäkla hög ljudvolym där, plus att de är så söta!
Det blir nog lite shopping av kläder också..

Idag provade jag även att ta ett kort på D när han har ögonen öppna som vi kan skicka till tidningen.. Men han var inte alls på humör för det utan blundade varje gång.. Busunge.. Så vi gör ett nytt försök nästa gång han är vaken, han måste ju visas upp i gp ;-)

De sägs ju att så som barnet är i magen blir de oftast när de kommit ut. Och det kan jag instämma på! För det första så sparkade han ALLTID, det var inte många minuter som han låg still i magen.. Precis så är han nu också, armar och ben far runt hela tiden, även när han sover. När man tittar till honom har han sparkat av sig täcket och ligger med ena benet rakt upp. Det gör ju också att det inte är allt för lätt att klä på eller av honom.. Sen så var han piggast i magen runt 20-22 tiden och nu är han nästan alltid vaken och tittar nyfiket runt omkring sig vid den tiden. Jag vet ju inte om det var hicka jag kände när han låg i magen, men nu börjar jag tro att det var det, för han hickar konstant! När han ligger i sin korg så skakar hela den när han hickar :-)

image57
Så här blir oftast bilderna, suddiga för att han gymnastiserar som en galning!

Nej nu ska jag packa iordning skötväskan, undrar vad man ska ta med?


Kommentarer
Postat av: Henny

Han är ju verkligen så söt!

2007-10-04 @ 16:29:57
Postat av: Sofia

Visst kan man inte hejda sig när man väl står där i barnklädesaffären... Och dom är så fina i allt, till skillnad från en själv!

2007-10-25 @ 21:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0