Typewriter

Det är det längsta ordet man kan skriva av en rad på tangentbordet. :-)

Idag har vi varit på öppna förskolan igen. Det var korttagning idag. Jag tror att det blev ganska bra iaf.. Men jag måste gå med honom till en fotograf senare när han kan ligga på mage och hålla upp huvudet. Min mormor har sådana kort på alla sina barnbarn och barnbarnsbarn, då ska ju inte Dennis vara sämre, han ska ju ändå upp på samma vägg.

Nu har han inte bajsat på snart två dygn, och hispig som man är blir man lite orolig. Detta gör att han heller inte orkar äta lika mycket som han brukar då hans kropp är full. Klarade sig Dennis kusin så bra fast han bara uträttade sina behov en gång i veckan ska allt detta också lösa sig. ha ha.
Vi har även diskuterat idag om hur vi ska göra med hans sovställning på natten. Han ÄLSKAR att sova på mage och sover då väldigt länge, kan hoppa över både en och ibland två mat tider. Men grejen är ju att alla varnar om risken att sova på mage på grund av plötslig spädbarnsdöd. Min bvc sköterska skulle gå i taket om hon visste att D sover på mage om dagarna.. Så nu ska vi bestämma om hur vi ska göra på nätterna.. Fördelarna att sova på mage är ju då att han sover bättre, jag och E får sova ut varje natt. Men nackdelen i detta ämne är inte bara en bagatell utan en påtagligt höjd risk för psd. Då kanske man ska köpa ett andningslarm? Men det kanske bara orsakar större oro, att man ligger och tittar så lampan blinkar hela natten? Ja vi vet helt enkelt inte.. Men det kanske är bra att låta honom sova på rygg även på dagarna så han inte ratar helt att sova så. Ja ja vi får se vad vi beslutar. För om han skulle sova på mage och något skulle hända skulle man aldrig förlåta sig själv.

Idag ringde även Ds gammelfarmor och undrade vad han önskade sig av tomten. :-) Han behövet definitivt inga mer kläder, även om jag vet att han kommer få det då det är svårt att låta bli att köpa.. Sen är han ju för liten för leksaker än, men en liten skallra eller nåt kanske? Hon sa att det kanske blir pengar då i stället. Det går ju också bra, han har ju redan ett sparkonto. Men men det spelar ingen som helst roll vad han får!  Men hans mamma skulle behöva en ny bil.. He he
Jag vill egentligen inte sälja saabina då hon går så bra. MEN jag börjar bli galen på att masa in och ut vagnen varje gång.. Plus att det absolut inte får plats någon mer förutom mig och D. Skulle vilja ha en V70, men jag får se när jag får tummen ur och slänger ut henne på blocket.

Inatt var föresten en underbar natt. D käkade vid halv åtta, gosade med mig en stund innan han somnade runt halv nio. Sen vaknade han inte förrän vid halv ett, sedan vid sex. Om det är så varje natt skulle jag inte klaga. Det gör jag inte nu heller iof, förstår inte hur jag kan vara så pigg som jag faktiskt är. Jag går upp vid åtta, senast nio varje morgon, är oftast ute på något galej till sen eftermiddag och ändå sitter jag uppe till typ elva tolv varje kväll. Men man får väl super powers som morsa! Det är ganska skönt att sitta och slö surfa eller se på tv på kvällarna. Jag är inte trött så varför ska jag då lägga mig? Folk pratar om egentid, men jag känner inget behov av det, jag är uppe för att jag är pigg. Jag tycker jag har mycket "egentid" på dagarna. Han är inte alls krävande. Har bara varit nu några kvällar då man har fått honom att bli tyst av att gå och bära på honom. Men oftast när vi är hemma så ligger han bredvid mig på soffan och tittar, jag flänger med något mjukdjur med klara färger fram och tillbaka, sedan somnar han och då kan man göra lite vad man vill. En förälder på förskolan blev så förvånad igår. Jag la D på en matta på golvet och bad Linda titta till honom medans jag gick på toa. När jag kom tillbaka hade han somnat. Den andra mamman utbrast " Men herregud kan han somna sådär utan DIG, utan att du behöver gå och BÄRA på honom?" Ha ha det är något vi aldrig behövt göra. Han var som sagt självständig från början och tyvärr inte bortskämd med närhet det fyra första veckorna i sitt liv. Så nu kan han somna när som helst hur som helst.

I morgon kommer Lina hit, vi tar nog en sväng förbi "baby öppet" på Backas Öppna förskola. Sedan ska jag hämta ut en massa paket på posten.. Det är nackdelen med att slösurfa.. Man hamnar på sidor som har så mycket roliga och bra saker.. Då kanske man råkar beställa en del. He he får sluta med det snart. Kanske ska man beställa alla julklappar online i år? Får fundera på de, lättvindigt om inte annat.. Älskar som sagt att handla julklappar, men det är lika kul att handla på nätet som att trängas i affärer.. Så här många handlade jag förra året:

image100

Fin jukkapalmen blev utklädd till julgran eller hur? Min gamla tomte vaktade klapparna lika bra som alla andra år..

Efter att ha tagit minst 24 kort om dagen har jag helt glömt bort kameran det senaste! Måste ta några kort i morgon så ni får se vad mycket han har växt ;-) Skulle tagit ett idag då han hade jätte söta baby blå kläder där det stod I love Mommy på, så gullig så.

Nu har jag inte sett så mycket av E det senaste. Han kommer hem sent och lägger sig tidigt. Tydligen mycket att göra på jobbet. Jag vet att det går i perioder, men alltid när det blir så här så glömmer man liksom bort att han var hemma jätte mycket för ett tag sedan. Sen vet jag att vi inte kommer kunna ha den livstil och leva som vi gör om han inte jobbar mycket. Men jag ska inte klaga, jag träffar honom nog oftare än vad en del andra träffar sina män. Jag har i vart fall förhandlat fram en HELT jobbfri helg i månaden. Oftast måste han åka in några timmar på morgonen, förut sov jag alltid medans han var borta. Men nu går jag upp tidigt och då vill man iaf ha två dagar i månaden då man kan vakna upp och äta frulle tillsammans. Jag klagar absolut inte, missförstå mig rätt nu ;-) Han är en underbar sambo och pappa och ibland undrar man vad man gjort för att förtjäna en sådan kille. Men kan kanske vara så att jag inte är så dum jag heller, he he


image99

Nej nu kommer jag inte på något mer att skriva om idag, börjar bli lite trött i ögat också. Natti Natti


Kommentarer
Postat av: Azra

den bilden har ju jag tagit ! :)

2008-01-08 @ 19:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0