Nu är min blogg time out över ;-)

Jag var så less på att blogga så jag tog en time out en vecka. Men nu får jag allt börja skriva lite igen.
Ja, vad har hänt seden sist?
Jag och Dennis var hemhemma i Långed i helgen. Då jag började bli lite sjuk kändes det skönt att komma hem och bli ompysslad. Fast nu var det mest Dennis som blev omhändertagen, men jag fick ju i vart fall vila! :-) E skulle jobba som en galning så att han kan vara helt ledig nu i helgen.
På fredagen var vi hemma hos min morbror då hans fru fyllde år. Dennis var inte på sitt bästa humör.. Han som alltid sköter sig när vi är bland folk skrek mest hela tiden. ha ha men så kan bebisar vara ibland. Han kände inte igen sig och sen fick han hoppa från famn till famn.

image111
Här ligger han hos min kusin Nathalie, vad blir det till D, syssling? Ingen aning..

image112
Hos födelsedags barnet Pernilla. En STOOOR jäsp..

image113
En suddig bild hos min morbror Ingemar. Även här gäspar D, trött stackarn!

Efter att vi fikat och tjötat någon timme skulle vi gå hem. Det var mörkt ute och min morbror TVINGADE på mig en reflexväst.. Suck, men som tur var mötte vi ingen vi kände. Är tydligen det nya modet i Långed då vi såg flera stycken som gick runt i de knallgula västarna, vad hände med de runda reflexerna som kan lätt kan gömma i fickan när de inte behövs?

Min mor hade tidigare på dagen bjudit på jansons frestelse, som är bland det bästa jag vet! Längtar sååå till julmaten..

På lördagen var jag och mor mitt ute i skogen i ödskölt på julmarknad. Jag ville dit för att se om de hade marknadsgodis, ni vet de där bruna nougatbitarna.. mums! Nu fanns inte de, men det fanns en julvariant som smakade pepparkaksdeg. Helt ok. Köpte även en "världens bästa pappa" mugg till E. Han har fått för sig att han kan ta med våra höganäs koppar till jobbet, men det är inte godkänt ;-) Träffade även Henny som satt och sålde sina smycken. Köpte inga då jag bara kan använda guld, men de var fina! Sa även hej till de andra eds brudarna.

Under tiden var min far ute på promenad med D. När vi kom hem var han färdigmatad och nybytt. Lyx ;-)
Vi fortsatte slappa, jag lagade stuvade makaroner och köttbullar. Men jag käkade janson, he he. Det blev även en pizza på kvällen från den nya pizzan i billingen. D sov hos mor och far och levde om hela natten.. Ha ha han vaknade typ varannan timme och käkade som en galning hela helgen! Far säger att det var för att vattnet är sååå gott. He he ja vem vet? På söndagen såg vi Narnia på morgonen i soffan, jag lagade hemgjorda köttbullar till middag medans mor kokade potatis och stuvade vitkål. Helgen var helt enkelt jätte skön. Vi saknade båda två E dock, men han tog hand om oss så bra när vi kom hem så.. Dennis fick bada och jag fick julmust ;-)

image118
Gammelfarmor var även på besök en sväng.

image114
Dennis åkte runt på morfars mage i bärselen en sväng också.

image115
image116
Mormor matade och mös mest hela tiden ;-)

Dennis hår är nu nästan helt bortskavt. Han ligger ju på mage och rör huvudet fram och tillbaka hela tiden, så snart är han en liten flintis! Håret på hjässan är nu så ljust så att det knappt syns. Hoppas hoppas att han blir en liten blond krullis precis som hans far var när han var liten, så sött!

Igår var vi på Östra sjukhuset och pratade med kirurgen. Allt var bara bra, det ska bli en uppföljning då D ska undersökas var tredje månad under första året. Hon sa även att om nu magen skulle krångla och vi söker hjälp för det ska vi säga att han har opererats i magen så att de inte bara skickar hem oss och säger att det löser sig. Bra att veta, annars så kanske man väntar för länge om det skulle bli stopp i magen.

Jag ska börja skriva "Dagens Emir" här på bloggen. Det kan vara allt från något skumt han gjort till någon av hans dåliga historier, han har en helt skum humor den grabben.. Ha ha

Så gårdagens var:
Vi satt alla tre i ett väntrum. Då kommer en sköterska och säger att vi ska gå ner en trappa för provtagning. Då säger E "På Dennis?" Hmm.. Ja vem skulle det annars handla om? Till saken hör att han sa det med en väldigt orolig och nervös röst. Detta tror jag beror på att han är galet rädd för allt vad sprutor och blod innebär.. Så han var nog väldigt rädd att de kanske skulle sticka honom i fingret.. Väl därnere höll jag D i famnen medans de tog blod från hans häl. Sköterskan frågade E hur han mådde.. Han såg nämligen lite blek ut.. Ha ha Hon sa att han skulle titta bort och slappna av i sin stol så han inte svimmade och ramlade av stolen. He he min stora starka sambo..

Idag ska vi till BVC igen. Jag tror att D väger närmare 5 kg nu så mycket som han käkat det senaste. Det nya rekordet är 200ml! Han som bara brukar äta mellan 100-140ml!

image117
En sliten mor sitter med en sovande son på magen medans hon läser om prematurer i Vi Föräldrar.

Jag har nu nästan beställt alla julklappar! Ska prova och se hur det blir att beställa alla över nätet! Måste bara åka och köpa lite julpapper.. Ska nog klä jukkapalmen i julkulor i år igen.. Orkar inte ta fram alla julsaker men en liten gran måste man ju ha ;-)

Min gamla gymnasielärare ringde och bjöd mig till mitt gamla gymnasie till helgen.. Jag skulle tydligen prata lite om hur det är att läsa på universitetet.. Det hade jag gärna lyssnat på innan jag började i Uppsala. Tänkte ta med lite böcker och så. Men jag har inte bestämt om jag ska åka än.. Var ju i Långed i helgen.. Masigt att åka fram och tillbaka hela tiden.. hmm.. Vi får se, vore kul att träffa sina gamla lärare och klasskompisar dock. Vi ska tydligen ha ett litet reunion party till sommaren med alla gamla klasskompisar från gymnasiet. Ska bli skitkul, då är det ju fem år sedan vi tog studenten!

Nej nu kommer jag inte på mera för tillfället. Ska hoppa in i duschen en sväng medans D ligger i sin babysitter och ler för sig själv, sötisen ;-)
Hej svej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0