En riiiiiiiktig slappar dag!

Igår strulade bloggen så det blev inget inlägg. Vi var i alla fall på ÖF med Linda och Tristan. Det var bara vi och en till där så vi satt mest i köket med våra små och tjötade med fröknarna ;-) På kvällen gjorde E pannkakor, men jag är inte så stort fan av de, så jag fick crepes i stället, och det var alldeles utmärkt gott! Vi la oss återigen tidigt, fast jag var tvungen att se Boston tea party först..
D vaknade vid halv fem som vanligt, så skönt att vi kommit fram till att det är Es tid att mata då. He he. Vi vaknade igen runt halv åtta. Det snöade ute och såg ut att vara jätte kallt, så jag och D bestämde att vi skulle ta en heldag inne.. Han fick på sig sin mysdress och han somnade på min mage i soffan. Där låg vi och slappade tills han vaknade runt halv tolv. Han är sååå söt nu för man kan få honom att le om man busar lite! Så roligt, och man blir helt superglad varje gång.

Vi gosade nån timme innan vi återigen däckade i soffan. Så idag har vi haft en riktig mysdag! När E kom hem tog han i alla fall ut Dennis på en promenad. Då tänkte jag att jag kanske skulle damma och dammsuga som jag tänkt göra i typ en vecka.. Så nu är det halv städat, får ta golven i morgon..

Vi fick även andningslarmet idag. Helt sjukt att det är så känsligt. Det är en platta som är kopplad till en liten dosa som hänger på sängen. Plattan läggs under madrassen och registrerar alla andetag och rörelser. Om den inte registrerar något på 30sek, eller om rörelse och andningsmönster ändras börjar den tjuta. Och jag lovar att den halvdöva grannen kommer att höra det! Plattan kan ligga under en upp emot 10cm tjock madrass så den är galet känslig! Så nu ska det bli intressant om han sover längre när han får sova på mage. Jag skulle bli super nöjd med att bara slippa den matningen runt 01-02. Den gick jätte bra i början, man studsade upp ur sängen direkt han pep, men nu är man helt död.. Man går upp som i en dvala och vill inget hellre än att somna om. Så om man kunde få sova mellan typ 23 och 05 skulle det vara super nice! Nu käkade han runt åtta halv nio, så i normala fall vaknar han runt halv tolv, tolv. Ska uppdatera er i morgon hur det gick!

I morgon kommer Lina och Ilean och vi ska till ÖF här i backa. Ska bli kul att pyssla lite och jätte kul att man har en dag i veckan då man träffas! Som jag har sagt förut så känner man att man inte har något att göra, men när man kollar i kalendern så är det något varje dag! Förutom i dag då och det var väldigt skönt!

På fredag ska vi åka hemhem till lilla Långed. Undrar om man kan smöra med mor och far att de har D i sitt rum så man kan sova? Ha ha Fast då skulle jag väl inte kunna sova i alla fall för jag vet ju att de skulle lägga honom på mage och jag orkar ju inte ta med larmet, jag har ganska busiga päron.. ;-) Men bara för att råden var på ett sätt för 20 år sedan så kan de ju faktiskt ändras.. He he

Jag börjar bli väldigt "handla julklappar" sugen.. Jag har nu några idéer, men är långt i från klar med min inhandlings lista.. Har bara köpt två stycken än och det är ovanligt för mig när nästan halv november har gått. Men den svåraste i år kommer nog att bli till E.. Va fasen ska jag köpa til honom.. Han vägrar ju såga något han vill ha då han helst inte vill ha några alls. Han har sagt åt mina föräldrar att inte köpa och säger åt mig att jag ska påminna dom om att han inte vill ha några. Men jag vet ju hur min mor är, så självklart kommer han få någon klapp. Och jag tror ärligt att han skulle bli lite ledsen innerst inne om han inte fick någon, hi hi.

Nu är klockan tio och jag är faktiskt lite trött.. Hur man nu kan vara det då man gjort absolut nada idag.. Men jag tror jag börjar bli lite sjuk också. Näsan rinner mer än vanligt och jag får bota en ond hals på morgonen med te och honing..

Ska bara kolla in en auktion på tradera innan jag lägger mig, är galet sugen på att köpa ett nintendo wii.. Är ju ett stort fan av nintendo och har haft alla deras konsoller så varför ska jag inte köpa detta..? ;-)

Ni får en bild av D i sin mysdress, som ler fast han har nappen i munnen. Natti natti

image110

Kommentarer
Postat av: cia

söööötve :)
jag är riktigt kass på att uppdatera! gaaahh

2007-11-13 @ 23:22:00
URL: http://ciajanson.blogg.se
Postat av: Henny

Heej! Kul det var att ses i helgen. Även om det inte blev någon längre pratstund. Hade Dennis haft det bra med morfar. Nästa gång hoppas jag på att få se er båda! Kramen

2007-11-19 @ 19:21:06
URL: http://hennys.blogg.se
Postat av: pojkvännen

läste din blogg för första gången nu, jätte kul att läsa o vad ni gör!

men varför har ni inte uppdaterat på länge? tror säkert Dennis har jätte mycket att berätta om..?!?!

pöss din kille

2007-11-20 @ 08:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0