Dennis lite sjuk?

Märker att nu när D är vaken längre om dagarna så hinner man inte blogga så mycket! För när han väl sover pysslar man med annat. För man busar och myser mest när han är vaken, men han gillar att ligga i sin babysitter eller sitt baby gym och bara kika runt.
I förrgår slog jag in nästan alla julklappar, hade 16meter papper och trodde de skulle räcka... Men inte! Men jag kommer nog att vara klar med all julhandling nästa vecka. Nice att slippa springa på stan med vagnen bland miljoner av folk.

Han sov bra den natten jag skrev om sist! Nu sover han oftast 6-7 timmar innan han vaknar för att äta. Det känns härligt i kroppen ska ni veta. Bäst var det natten till igår. Då somnade han runt nio men ville äta igen vid halv elva. Då matade E, de somnade om och D vaknade igen vid halv fem, som ni vid detta laget vet är Es mattid ;-) så jag fick sova hela natten och det behövde jag eftersom jag hade ställt klockan på kvart i sju. Jag och D skulle återigen hem till Långed. Jag gick upp kavrt i sju, duschade, käkade, gjorde mig och alla Dennis saker iordning, väckte och matade honom och sedan bar det iväg. Från att klockan ringde tills vi hade satt oss i bilen tog det precis en timme och en kvart. Sjukt bra jobbat av mig må jag säga..!
Han sov hela vägen hem, han jollrade visserligen lite i udevalla men somnade om. Väl hemhemma lämnade jag honom till mor och far. De frågade "Hur blir det med maten nu då?" Och då svarade jag ju såklart att jag fick mat på skolan.. Men de menade inte mig utan D.. Jaha så nu har man inte längre högsta prioritet hos sina föräldrar ;-) ha ha

På min gamla gymnasieskola satt jag och J mest och tjötade med våra gamla lärare och med varandra. Har saknat henne och det var jätte mysigt att tjöta precis som förr! Vi var dock inte till så mycket hjälp.. De kom inte så många elever men vad spelar de för roll? Vi fick skvallra och äta smörgåstårta! ;-)

Mor och far följde med oss tillbaka till götet för att far skulle få igång min bil. Jag hade nämligen glömt att släcka en lampa i bagagen och batteriet var slut. Mina kablar låg i bagagen men centrallåset funkar inte utan ström så jag kom inte ens åt dem.. Jag och E skulle starta den i fredags och vi fick hjälp av en snäll kille. MEN den vägrade starta.. Kom sedan på efter att fader påminnt mig att bilen har en startspärr.. Har man låst upp och inte startat bilen på några minuter måste man låsa och låsa upp igen för att den ska starta.. oooppss.. Så när far bad mig göra de startade den på en gång.. Fick bjuda dem på Mc Donalds som tack..

D håller nog på att bli lite sjuk.. Han hostar väldigt. Små barn fattar ju inte att de ska spotta ut slemmet utan sväljer det dirket de kommer upp.. Så det blir några hostningar på rad.. Stackarn.. Men han grinar inte utan ler i mellan varje host ;-) Han har ingen feber och äter bättre idag än igår så det ska nog inte vara någon fara, men som jag sagt innan så oroar man sig som en galning när han inte följer sitt "mönster".

Idag ska vi inte göra någonting! Jag är rätt trött fast jag sovit många timmar i sträck. D somnade vid halv åtta och vaknade igen vid halv tre i natt. Vi har myst lite här på morgonen innan  han somnade på min mage.. Då fick han allt lägga sig i sin säng som jag höjt upp lite. I natt så läste jag nämligen i "barnboken" när han hostade så att man kan lägga en telefonkatalog under benen på sängen så att den lutar lite, lättare att få ner slemmet igen då. Men vi har ju ingen telefonbok, och alla böcker är redan nerpackade.. Så det fick bli säsong 5 och 9 av vänner.. Men med en kudde över så fodralen inte blir buckliga.. Undrar vad E säger om de, ha ha!

Jag är extremt sugen på restaurang mat idag.. Helst min favvo kocks potatisgratäng och oxfilé.. Nu menar jag inte E, även om han är grym i köket, utan kocken på mitt gamla jobb. Men eftersom vi inte sätter våran fot på det stället längre får jag fortsätta drömma..!

I veckan ska jag till allergologen på Sahlgrenska. Inte så sugen på att åka dit dock.. För det första hittar jag inte, det finns aldrig några parkeringar, jag vill inte ta spårvagnen och jag vill inte ha med D. Så jag vet inte hur vi ska lösa de. Får se om E kan vara ledig några timmar, köra mig dit och vänta i bilen med D tills jag är klar..
Det är även en heldag på öppna förskolan hos Linda. Får se om D piggnar till så vi kan gå dit. Ska även baka lussebullar med Lina!

Bjuder på två bilder idag, eller tre ;-)

image119
Har han inte så fina ögon? Undrar om de kommer att fortsätta vara blå..

image120
Så här busig ser han ut hela dagarna, sötisen!

image121
Nu ligger han och sover i sin lilla korg.. Hoppas hoppas att han inte blir sjuk, vi orkar inte med sjukhus längre!

Vi tycker om att kalla D för sonen. Ingen annan som kan kalla honom det ;-) Fast oftast blir det att man säger busungen, lovar er att han kommer att leva upp till sitt namn.. ;-)

Nu ringde precis E, han hade visst skaffat barnvakt i någon timme i kväll så vi kan gå ut och käka! D är ju inte så svår att passa nu, sover ju hela tiden! Kanske kan man ta sig några glas vin också.. ;-)

Nu får jag allt ta och tvätta lite, helt otroligt hur mycket tvätt mina pojkar gör åt..!

Kommentarer
Postat av: Maria

Får gratulera lite sådär i efterskott =)
Ni får ha det så bra.

2007-11-27 @ 16:32:34
URL: http://mariaholgersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0