Älskar att vara mammaledig!

Idag skulle D till östra för en ultraljuds undersökning. Vi skulle vara där vid tio, detta betydde att vi skulle gå upp senast åtta för att hinna med frukost, påklädning, matning osv plus att vi inte ville fasna i trafiken. D käkade vid sex, då brukar han vakna runt halv tio, tio. Klockan ringde klockan åtta och jag började skriva ett mess till pojkvännen om att det var ovant att vakna till klockan då vi har våran egna lilla livslevande väckarklocka. MEN jag somnade tydligen om för 30 minuter senare vaknade jag med mobilen i handen och ett halvt skrivet mess.. Tur då att vi hade våran livs levande väckarklocka och att han bestämt sig för att bajsa just då ;-) Annars hade vi försovit oss, då jag vet att jag kan sova hur länge som helst om jag inte blir störd.
Vi mötte upp E utanför entren. Undersökningen gick bra. Vad hon kunde se så såg allt bra ut. Hans njure hade växt, vilket den tydligen ska göra då den får ta hand om allt själv. D fick även nappen doppad i sockerdricka så han skulle ligga still, lilla sprattelgubben! Jag kan ju lugnt intyga på att han tysker om socker i varje fall..
När vi var klara åkte jag och D vidare mot Angered. Vi satt hemma hos Linda och tjötade och D fick även i sig lite mat. Halv ett började "baby" öppna förskolan. Det var jätte mysigt! Vi sjöng, hade babymassage och fikade. D har inte så stor nytta av det än, men ändå kul att vara där och träffa andra bebbar och deras mammor. Vi skrev även upp oss till en tid till fotografen på onsdag. Efter förskolan var slut tog vi oss en pizza.. Idag igen! Ja jag är så sur på att jag inte får träna så jag bryr mig inte om att jag käkat pizza två dagar i rad.. :-P

Jag tror att Dennis håller på att bli sjuk.. Han låter jätte förkyld när han skriker/gnäller.. Han har även varit lite slö idag när jag tänker efter och bara käkat 100ml en gång, de andra gångerna har det varit mellan 60-90ml. Så nu kommer jag väl inte komma sova i natt. Man är så dum som läser om olika sjukdomar, t.ex RS viruset som det står så mycket om i tidningarna nu. Men det är säkert inget, men man har ju hört att första gången ens barn blir sjuk blir man hyper nervös. Det kan mycket väl stämma! Jag vill ta en temp men vi hittar inte termometern.. Typiskt, men han känns inte varm men nu inbillar man sig en massa saker. Jag tänkte faktiskt jag skulle ringa BVC i morgon och fråga om vi kan komma i morgon i stället  för på onsdag.

Det är så skönt att vara mammaledig! Nu det senaste har vi hittat på saker varje dag. Vill inte ens tänka på hur det hade varit om vi inte fått D. Då hade jag kommit hem efter en dag på tacofabriken helt slutkörd och lukta majsdeg i håret.. Fast om vi inte hade planerat D hade jag nog pluggat nu istället, är som sagt ingen fabriksarbetare. Det passar inte mig. Självklart sköter jag mitt jobb på det sättet det skall vara gjort, men jag vill hellre göra något annat. Men det får bli en senare fråga då jag nu inte ens vet hur länge jag ska gå hemma. Just nu känns det som om jag skulle kunna göra det ett bra tag!

Jag började skriva detta inlägget vid halv nio, nu är hon halv tolv. Så är det att ha barn, plus att boston tea party var på tvn.. :-) Sjukt faktiskt, för jag pratade med Lina förut och då pratade vi lite snabbt om "universums framtid". Sen så handlade BTP om typ det. Jag tycker att det är oerhört intressant med rymden och framtiden, men det är så svårt att förstå. Man kan inte få grepp om det. Precis som de sa i programmet, allt snack om att universum är oändligt är verkligen ett riktigt mind fuck! Hur kan man säga att univerum är oändligt, hur satan vet man det? On the other hand, om det nu finns ett slut, är det då typ bara en vägg där då? Ha ha men då måste det finnas något bakom väggen eller kommer man bara tillbaka till början då? Oj oj nu ska jag inte sväva ut alltför mycket, vill inte börja tänka på det nu. Men det vore intresant om man någon gång får svar på alla miljoner frågor som det finns om rymden..

Jag har lessnat lite på att blogga.. Det känns som om att jag inte har något roligt att skriva. Visst kan jag skriva om vad vi har gjort under dagen, men är det verkligen intressant? Sen så är datorn så sjukt seg så det går knappt att lägga in bilder.. Snart åker den ut genom fönstret det kan jag lova er!

I morgon är första dagen på länge då jag inte har något inbokat.. Och det är kanske tur det då jag känner att jag inte kommer att få så mycket sömn ikväll, kommer väl kolla så att D kan andas och inte är snorig och tät hela natten.. Ha ha. Det får bli en städ dag istället för när solen lyser in ser man alla miljoner dammkorn här inne..

Nej nu ska jag lägga mig i sängen, tänkte börja på en bok. En fråga tills i morgon, vilket är det längsta ord du kan skriva av en tangent rad på tangentbordet? Du får kasta om bokstäverna självklart, men bara använda bokstäverna från en av de tre raderna. Ordet är på engelska. Lycka till!


Kommentarer
Postat av: mor

powerquit ett bra ord kanske hi hi kram på dig

2007-11-06 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0