2:a inlägget idag, duktigt!

Nu har man nyss kommit hem från en uppfriskande promenad till torget. Slängde ut ungen på balkongen så han får sova och andas in lite extra frisk luft. Bayles ligger i frysen och vinet står och luftas. Nu ska det bli supa av. Ha ha nej skämt å sido anmäl mig inte till soc nu bara..

Det var som vanligt grymt mycket folk på systemet.. Men det gick snabbt ändå, ganska många kassor öppna. Köpte en Bayleis (hur fasen stavas de?) MINT som är sjuuuukt god! Sen blev det en flarra vin också, turning leaf, och två Heineken på flaska som E ska få dricka i morgon om han spelar en bra match.. ;-) När jag sedan gick till hemköp för att köpa lite lussebullar ingridienser (skäms ju så att jag redan käkat upp ALLA som vi bakade igår) var det smockat med folk! Överallt, i alla gångar stod det personal och packadde upp varor. Väldigt smart att göra det en fredags eftermiddag då det är många som handlar.. Så det var inte lätt att manövrera vagnen blnad alla kan jag lova! Skulle gått in på apoteket också men där var det om möjligt ännu mer folk, så det struntade vi i.

Just de, glömde skriva förut vad bra gossen sov i natt! Han käkade vid 20:00, vaknade sen inte igen förrän vid 03:45! Ni ska veta va sur jag blev att han inte sov en kvart till.. Så E kom undan igen.. :-) Sen somnade han om och vaknade inte förrän vid 08:30! Underbart. Om han nu vill börja sova 8 timmar varje natt vore det ju super, även fast jag nöjer mig med 6-7 timmar..

När vi var ute och spatserade kom jag att tänka på när jag var hos Jannicke på kräftskiva för några år sedan. Vi fick uppdraget att lägga in all sprit i huset. Jag tog uppdraget på största allvar och började lassa in den utsökt drycken i kylen, även rödvinet... När det efter ett bra tag upptäcktes att jag lagt rödvin i kylen fick sig alla ett gott skratt.. Jag fattade ingenting.. Men de sa bara "Inte lätt för en bonn tjej från landet som är uppväxt på hb att veta att rött vin ej ska ligga i kylen"! Kunde ju inte annat än att hålla med.. Hade noll koll på vin, hade bara druckit det EN gång, på en fest hos en kompis i vänersborg. Kommer inte ihåg vad det hette men det smakade svartvinbärs saft och är väl de vinet som alla a-lagare dricker.. Jag kunde inte dricka svartvinbärs saft på flera flera år efter det missödet.. Så man kan lugnt säga att jag hade dålig koll på just vin.. Men där gick jag nu, hem från systemet med mitt favvo vin med den "rätta druvan"! Ha ha man lär sig, man lär sig..!

Just det, dagens Emir:
Nu heter jag inte längre "flickvännen" i hans telefon.. Nu tänker ni kanske "Aha de har förlovat sig och han har döpt om henne till sin fästmö" he he ni kan inte ha mer fel.. Jag går nu under namnet S.o.S..! Han var snäll nog att inte lägga till "alarm" efteråt.. Detta kallas jag för att han tycker det är extremt kul att kalla oss "sambon och sonen.." Jag vet inte om jag tycker det är lika kul dock.. Verkar som att det alltid är någon big emergency när jag ringer.. kanske ska sluta ringa för att bara chatta.. Ha ha

Nej nu ska jag värma smör och göra lite lussebullar, glömde dock russinen.. SoS får nog ringa och be E att köpa med det på väg hem..
Bjuder på en bild på den ofrivillige fotomodellen:

!image125

Kommentarer
Postat av: Madde

ojojoj vad har hänt två hela inlägg på en dag :P
Haha vad roligt namn.. Tss..

2007-11-30 @ 19:12:27
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Faster Azra (:

Hur söt som helst .

2008-01-08 @ 18:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0