Tisdag, eller ? är så förvirrad..

Ja jag vet inte vad det är som händer med min kropp och hjärna. För det första så glömmer jag allt! Minnet jag har fått nu är helt enkelt kortare än hos en guldfisk. Som t.ex förut när jag kom hem ifrån backaplan, då går jag här utanför i loftgången och går förbi min egen lägenhet! Tänkte för mig själv varför Folke (våran 80åriga granne) sitter med en svart Hisab tröja på sig som min pojkvän brukar ha? Det tar två sekunder innan jag kopplar att det faktiskt är E som sitter vid köksbordet. Ha ha inte klokt. Sen så känns det som om man inte kan åka någonstans utan att få krämpor, känner mej som Folke! (antar att en 80åring har lite krämpor) Nu var jag till hemköp en snabbis för jag ville ha handlat inför i morgon då jag inte orkar gå till affären när jag inte har någon bil. Men direkt jag satte mig i bilen fick jag ont i nedre delen av magen, sen när jag gått ett varv runt hyllorna började mina fogar värka och man börjde "gå som en anka" för att citera en uggla låt.. Sen inte nog med det så blir man hyper kissnödig i kön för att bebben sparkar på min minimala blåsa! Ja herregud ibland är det INTE lätt att vara gravid.. och jag har minst 14 veckor kvar, hur ska detta sluta :-) 

Sen har jag INGA byxor som passar längre..Mina "hiphop/baggy" jeans börjar tom sitta tajt nu, även fast jag gör gummisnodds tricket.. Så nu måste jag ju in till stan och handla mamma brallor.. Inte så sugen på det faktiskt.. Hade ju tänkt klara mig på shorts,kjolar och klänningar nu på sommaren!! 

Sen så var jag ju på backa plan på babyproffsen idag för att beställa vagn, de tyckte att det var i rättan tid med de långa leveranstiderna. Så jag gick fram och sa vilken vagn jag ville ha och bad henne titta hur lång tid det skulle ta innan den levererades. Hon kom ut efter typ 8min(!) och sa att den vagnen inte fanns i den färgen! 
-Men vad konstigt, jag såg den på deras hemsida. Men jag får väl beställa den därifrån då i stället. Hon sa direkt:
-Öhh, nej nej gör inte det, jag ber om ursäkt men våran Urban Jungle expert är på semster den här veckan, men hon kommer tillbaka på måndag. Kan jag få ditt namn och nummer så ringer vi direkt på måndag med uppgifterna du vill ha?

Ha ha så så lätt var det att få henne att anstränga sig lite. För nu är det så att jag har ställt in mig på just den färgen och vill inte ha någon annan. 

Sen så har man inte gjort så många mer knop idag, pratat med mor och fått smakråd angående vagn och även visat henne alla bilder från kroatien. Bra grejer det här internet :-)

Min man har förövrigt fått körtelfeber.. Så nu får man ta hand om honom, bra att öva lite inför vad som komma skall :-)
Han är ju inte min "man" så sett, även om min mor fick för sig att vi förlovat oss för att jag fick en guldring häromveckan. Men vi behöver ju inte gå händelserna i förväg, även om vi gjort allt i omvänd ordning från min "lista" ha ha. Den såg ju ut så här: "jag älskar dig", flytta ihop, förlovning, gifta sig, hus, barn. Nu har det blivit: "jag älskar dig", börjat försöka bli med barn, flytta ihop, hus. Ha ha men vad gör det? 

En polare som just nu bor i USA fick reda på vad det är för kön på bebben idag, och hon skulle ut och shoppa direkt. :-)

Sen är det väldigt roligt att höra från gamla polare, nu när man tänker efter så kommer man knappt ihåg varför vi inte pratar längre.. Men så är ju vi brudar, tjafsar och håller på.. Men det skulle vara kul med en liten gymnasie "reunion" av det gamla gänget. När man tänker tillbaka känns det som en evighetsen man gick på gymnasiet! Det är ju trots allt fyra år sedan vi tog studenten!

Nej nu ska jag göra E:s mackor, för han ska prompt till jobbet, vore hemskt om han sjukskrev sig en vecka.. :-)

Ha de gött så länge

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Kul att hitta dig här=) är hemma i långed i sommar och jobbar...var ju några år sen vi jobba ihop där!!!..Gott att det går bra nere i Götet
och stort grattis till bebben!!!!..Robert hälsar
// Kram Sofia

2007-07-11 @ 09:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0