Redan lördag

Ja då var det lördag igen. Helt sjukt att det är en vecka sedan vi kom hem från kroatien! Men så länge veckorna går fort så klagar inte jag ;-)

Igår var det uppehåll hela dagen och tom lite sol på kvällen! Det var ju tvunget att firas med lite grillat. Det var grymt gott, speciellt nu denna sommaren då man inte har hunnit tröttna på grillmat. Men när klockan började närma sig tio började E bli trött, lite öl hade väl satt sig i ögonen också. Men om man ska gå upp vid 05 är det ok att lägga sig så tidigt en fredag. ;-) Han är just nu på Råsunda och spanar in sitt lag brajjen.

Syster och hennes boy Karl är på besök i fina Göteborg. Jag slängde in dem till Liseberg, och åkte hem i min fina bil som jag saknad så mycket ;-) Väl hemma var det bara att packa upp tre kassar med tillbehör till smörgåstårta och jordgubb/lime cheesecake. Det var längesedan jag gjorde något ambitiöst i köket, men nu har jag lagt ner typ 5timmar där och nu är det äntligen klart. Eller ja.. Jag ska dekorera smörgåstårtan i morgon, nu ska den bara stå å dra till sig och bli saftig :-)
Får se vad det blir för betyg på den i morgon..

Jag är även kluven om jag ska dra in till Liseberg och utmana odågorna på en femkamp, för då kan jag ju köpa en sockervadd också, he he. Eller så stannar jag hemma och dammsuger och ser några av filmerna som jag har lånat.. hmm.. ja, vi får se vad det blir.

Fick även mina vackra (inte!!) mammabyxor i går. Man känner sig inte som världens vackraste när man pulsar runt i byxor med tyg upp på magen.. suck.. men nu har jag i alla fall tre byxor som jag kan gå i som inte trycker så mycket på magen eller urinblåsan. För nu är jag verkligen på toa jämt!! Man känner att bebben sparkar på blåsan, då får man panik och måste springa in på toa, även om man var där alldeles nyss. Skumt hur mycket vätska som kan få plats däri!! Jag undrar hur det ska gå på jobbet sen... När man inte kan springa på toa var tredje minut.. Men men den som lever får se.

Jag har förövrigt helt tappat lusten att köpa dvd filmer nu för tiden.. För samlade jag på filmer och såg i snitt en om dagen. Men nu har E fått mig att se på serier i stället. Han tycker inte om film, "för man hinner inte lära känna karaktärerna på 90min" så vi ser en massa serier i stället. Just nu på topplistan ligger Gareys Anatomy och Entourage. Vi fick tredje säsongen av Entourage igår så den har man väl snart sett klart på. Så se den, om ni inte redan har följt den på tv.

Nu sjunger Gessle i bakgrunden, jag tänkte att om man ska gå på koncerten så får man väl kanske lära sig mer än en låt från hans album. Men än så länge är låtarna inge vidare.. Men man får väl hoppas att han kör några gamla klassiker..

Nej nu har jag bestämt mig, jag städar lite, sen så åker jag in till Liseberg lite senare. För annars om jag åker in nu så ska säkert inte "barnen" hem förrän 24.. Och så länge orskar jag inte strosa runt där med min foglossning..

Hej svej!

Kommentarer
Postat av: Henny

~GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN~ Dock en dag i efterskott.. Hoppas du fick en bra dag å att smörgåstårtan blev bra :) Vilket datum är det som lillen/lillan ska titta ut?? Kram

2007-07-16 @ 09:54:34
URL: http://hennys.blogg.se
Postat av: Callo

Hallå henny. tackar tackar. Jo bebben ska komma ut den 21oktober, även om far vill att jag håller in tio dagar till så de får samma födelsedag, ha ha. kram

2007-07-17 @ 10:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0