Ingen vidare bra dag

Idag så vaknade jag och blev jätte pigg när E gick till jobbet runt kvart över fem. Såg på tv i någon timme men sen somnade jag om. Vaknade runt 11 och var vaken till 12. Sen somnade jag igen för jag har känt mig lite dåsig.. Så nu vaknade jag precis! Nu måste kroppen vara utvilad i alla fall.. Har inte gått många steg så jag vet inte hur det är med min foglossning idag. Hoppas den håller sig lugn, så jag kanske kan ta en promenad och hälsa på en kompis i kväll.

Jag drömmer som en galning om nätterna nu för tiden. Eller jag drömmer inte mer än förut, men eftersom man vaknar oftare så kommer man ihåg vad man drömde. Det handlar om allt från bebisen till mina somrar på öland när jag var liten. Men häromdagen var det en helt sjuuuk dröm som var sååå verklig! Ska försöka förklara den kort! Det var jag och E, en liten treårig kinesisk tjej och en kille i 15års åldern som hade gömt oss i ett hus. Det var helt panikartat utanför fönstret och mer och mer folk knödde in sig i det huset där vi gömde oss. Då visar det sig att det är aliens som attackerar! Det huset som vi gömmer oss i ligger direkt på stranden och alla utomjordingar kommer från havet! SÅ vi får panik och springer till ett annat hus. Så här fortsätter det i vad som känns som timmar! Vi ser att utomjordningarna är på väg mot oss så vi springer. Tillslut har det pågått i dagar och den lilla tjejen som jag bär i famnen börjar bli hungrig. Då står det helt plötsligt en korvgubbe och delar ut korv!! Han säger att det är hans liv så han kan lika gärna dö när han delar ut korv. Helt sjukt.. SÅ vi äter oss mätta sedan springer vi ner mot stranden, med oss får vi 4 sugrör och ett parasoll. Vi har märkt att utomjordingarna "märker" de husen de ska elda upp med att spruta vatten på dem ca 1 timme innan de går till anfall.. Så vi gömmer oss under parasollet och hoppas att vi inte ska få något vatten på oss. Ibland får vi även se en världskarta, då man ser att det är tre olika utomjordiska planeter som slåss om våran jord. Det visas med lila, blått och gult. De lila har tagit över nästan hela europa, medans de andra två just nu slogs om afrika. Ha ha helt sjukt. Men det hela slutar i alla fall med att vi lyckas gräva ner oss i sanden och andas genom sugrören.. Så där ligger vi i ett antal dagar tills vi vågar krypa fram. Då ser vi att allt, verklgen allt är borta, helt plant, bara sand överallt.. Sen vaknar jag! ha ha jag kände ett stort obehag flera timmar efter jag vaknat. Drömmen var ju så verklig fast ändå helt osannolik. ha ha men men någon som vet vad den betyder får gärna tyda den åt mig, ha ha!

Nej nu måse jag göra mig iordning för E kommer snart, vi ska åka å käka någonstans. puss så länge ;-)

image18 Ja ibland får man ta kort på sig själv när man tycker man är snygg ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0