Vi åkte aldrig..

..till Angered i går. Det var så tråkigt väder så helst ville vi ligga i sängen hela dagen.. Men eftersom man somnar så tidigt på kvällarna nu för tiden är man uppe med tuppen! Eller i alla fall runt halv åtta. Dennis sover oftast till nio-tio så då kan man vara lite själv innan han vaknar.

Kommer knappt ihåg vad vi gjorde igår, jag tänkte hela tiden på stackars Ilean som hade varit 5 timmar på sjukhus med trolig spysjuka. Men som tur var gick allt bra men de ska stanna hemma en vecka så det blir ingen öppna förskolan i backa idag. Vi vill inte gå dit själv heller, vi tänkte lata oss idag.. :-)

Jag var sugen på att gå långpromenad till backaplan igår för att köpa några julkpappar, men det regnade HELA dagen. Sen så var det Dennis "bajs dag" också..Så jag visst att om jag åkte innan han hade bajsat skulle jag få byta i en affär typ och de var jag inte sugen på.. Så det var bara att vänta.. Och sen på eftermiddagen var det gjort, han var så nöjd så.. Så då klädde vi på oss och åkta till babyhörnan. Där var det sjuuuuukt mycket folk, som alltid! Jag tog de jag skulle ha, julklapp till Ilean och en till D från hans gammelfarmor. Jag bad tjejen i kassan att slå in dem men de skulle jag inte gjort.. Jag fick vänta i 18!!!! minuter. Kön växte och växte då hon var ensam i kassan, D blev varm i vagnen så jag fick baxa av honom overallen och folk blev allmänt irriterade.. ooppss.. Men inte mitt fel att hon var den segaste människan på jorden.. Jag tänkte ropa att hon bara kunde ge mig papper så kunde jag slå in dem själv.. Men när hon väl börjat kunde hon lika gärna fortsätta.. När jag tillslut fick min påse gick vi ut och märkte att klockan redan var halv fyra. EN timme hade det besöket tagit.. Trafiken började tätna så jag orkade inte gå i fler affärer.. Så bara in med vagnen i bagagen igen, i med D i stolen och köra hem!

Var så hungrig så jag micrade en paj som låg i frysen, sen gjorde jag mat till E. De hade styrelsemöte på bowlingen så vi åkte dit kvart i sex redan. Men E orkade inte bowla efteråt så vi åkte hem vid sju.

D fick sig ett bad med pappa medans jag skummade igen två föräldra tidningar som jag köpte.. Står typ lika i dem varje månad så därför köper jag bara något lösnummer då och då.
D var lite kinkig efter badet och maten.. Inte konstigt då han la av världens bajja IGEN! He he vilken tur att E för en gångs skull var hemma.. He he.

Han somnade runt halv nio, och E strax därefter. Det var inget bra på tv så jag gick och la mig jag me, läste någon timme innan jag slocknade.

Idag ska vi som sagt bara slappa, vet inte ens om jag orkar ta på mig kläderna.. Ganska gött att gå runt i pyjamas hela dagen.. Ska i vart fall storstäda idag om D tillåter de.. Tvätta behöver jag göra med.. Tråkigt tråkigt. Men nu ska jag läsa gp i soffan!

Gör en "Dennis dag" idag också, så det kommer väl ett inlägg senare i kväll. Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0