Please keep me away from the mall!

Igår blev det som sagt lite lussebak, äntligen! De blev så goda så..

image126

Det var väldigt god mat också, även om det var lite väääl mycket peppar! Vi slappade sedan i soffan till bland annat Miss World, på den bosniska kanalen BHT1. Ha ha de var inte mycket snygga brudar med måste jag säga.. Kina vann återigen och svenskan blev fyra, tydligen vackrast i norden. Jag vet inte för vi följde det inte slavisk direkt.. Vi tog några avsnitt av Entourage säsong 3, del 2, emellan. Sen var det bara skit på tvn, men vi fastande framför Lyden av Lørdag på NRK 1. Ha ha ett helt sjukt program, typ som ett "dansbands Idol". Det var tydligen final mellan Thomas och Ida. Vi höll starkt på Thomas för han sjöng en svängig (ha ha ha) norsk dansbandslåt, medans Ida sjöng en smörig engelsk balad. MEN till våran stora förvåning och besvikelse vann Ida! Vi som hade planerat att köpa Thomas skiva då man tydligen vann ett skivkontrakt, men icke sa nicke.. Sångtränarna i programmet hyllade alla deltagarna då de menade att de var 100gånger bättre än de på Idol då dessa kunde sjunga på RIKTIGT! Ja jag säger då de, norskar är allt bra roliga. Läs förövrigt mer om detta lojja program här.
När detta var slut började den norska verisonen av "Har du hört den förut". Då fick vi nog, hopp i säng och läsa lite Harry Potter.

Vaknade i morse vid åtta av att D ville käka. Eftersom jag fått vila två nätter i rad gjorde jag mat och vi mös i sängen en stund så att E fick ta en liten sovmorgon. Det blev 4 lussebullar till frukost för mig ;-). E hade lite "kontorstid" i soffan medans D sov lite. 

image131

Sedan gjorde vi oss iordning för att åka till Kållered och Frölunda torg för att inhandla de sista klapparna. Jag skulle bara in i en affär ute i kållered så pojkarna stannade i bilen, men till min stora fasa hade Kappahl rea på babykläder.. Plus att jag hade två rabatt kuponger i plånboken.. Så jag kunde inte gå förbi utan att gå in.. Jag som lovat mig själv att inte köpa fler kläder.. Hmm.. Hur tror ni det gick?

image127

Blev visst lite för typ 500kr, MEN det skulle gått på 800kr.. Så jag kände mig väldigt sparsam, ha ha. Var bara tvungen att köpa den söta tomtedräkten, finkläderna han skulle ha på jul har han redan växt i så jag är rädd att de kommer sitta lite tajt om tre veckor så då är det bra att ha en tomtedräkt att mysa i :-)

Efter all handling på frölunda var klar skulle vi bara in till stan för att köpa den sista klappen, men så klart hade den affären stängt på söndagar! Så det var bara att fortsätta hem till svärfar som skulle bjuda på middag. Han den galningen gick ut på altanen och grillade.. Så det blev som vanligt hans grillade oxfilé till mig och entrecote till de andra. Men Mediha hade gjort potatisgratäng också, det brukar det inte vara till. De käkar helst en fet köttbit med grönsallad och bröd :-) Jag blev sååååå mätt då svärfar lassade på dubbelt så mycket kött som jag tagit åt mig, men det var så gott så jag tryckte i mig allt ändå. Efteråt skulle vi äta pannkakor med fruktsallad och glass, men jag fick avstå då jag trodde att kjolen skulle spricka.. Just de, det var ju Dennis "bajs dag" idag, ha ha han håller sig sina fyra dagar så man vet precis när det är dags. Så självklart släppte han ut allt precis när vi skulle sätta oss att äta.. Dennis fastrar var inte så sugna på att byta, men de gullade med honom sen istället. Azra gick och bar på honom mest hela tiden. Han klagade inte heller, så de kommer nog komma bra överens! :-)

image128

När vi kom hem var D ganska hungrig så han fick bröstmjölken som jag hade pumpat ut och fryst. Han kände nog skillnad, för han såg jätte rolig ut, helt förvånad, när han glufsade i sig!

Efter att ha tränat sin lilla nacke en stund och provat sin tomtedräkt blev han jätte trött, så då fick han bada lite med pappa.

image129

Återigen, ingen glad tomte här inte. :-) Men efter badet blev han så lugn och trött så han somnade nästan i sin babysitter.

image130

Så det var bara att bära in honom i sängen. Så nu sover han så vi tänkte se om det är något på tv. Jag har redan slagit in alla klappar vi köpte, så slipper jag det i morgon.

I morgon är det BVC besök igen, nu väger han säkerligen över 5kg, lilla tjockisen :-)
Ha en fortsatt trevlig söndag mina läsare, och jag skulle vilja ha minst 3 kommentarer så jag kommer över 100 strecket!


Kommentarer
Postat av: C

här kommer en kommentar, snygging!
gu så goda lussebullarna ser ut! ska oxå prova med kesella nästa gång, du sa att de blev mkt luftigare och saftigare då va?
vad söt han är i sin tomtedräkt! synd att han inte bjussar på ett leende, haha.
avis jag blir på dej som är så gott som klar med julklapparna. jag tänkte försvinna ut på stan själv ngn dag nu i veckan, är ju så jobbigt att ha med barnvagnen och ta av och på tjockisen hela tiden när man springer ut och in i affärerna. ska hämta ut julkorten från korthuset.se som jag tog på ilean oxå.
idag har vi bara slappat och dennis, min kompis, har varit här och kollat på ilean.
längtar efter att pyssla:) ska bli kul på ÖF på tors. och att de er.
stor kram och puss.
/C.

2007-12-02 @ 21:03:54
URL: http://smalandrockar.blogg.se
Postat av: Madde

Hihi du är ju helt otrolig du. :P Det var den tomtedräkten jag mena då när jag sa att jag hade sett en. :P Puss

2007-12-03 @ 09:48:09
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Evelina

Hej Callo! Det var ett tag sen, men jag följer din blogg o Dennis har ju växt som tusan! Vi får snart träffas igen! Hemma något i gamla långed till jul? Kram

2007-12-03 @ 14:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0