Hade man 4 månader ångerrätt? :-)

Igår var det helt omöjligt att få tid till att skriva ett inlägg. D var sååå kinkig! Jag gick runt och kallade honom för bin Laden.. Ett tips jag fick när jag läste "Otrogen på öppen gata" av Belinda Olsson. Den är så bra! Jag skrattar hela tiden. Det är fortsättning på den första boken som heter "Gravidchock". Jag läste den första när jag var gravid och nu i denna boken har hon fått sin son. Man kan relatera till väldigt mycket, som t.ex att hennes sambo tror att man är "ledig" när man är mammaledig.. Att det är dåligt att inte hinna med att städa, tvätta laga mat osv. Oftast hinner jag detta, men inte alltid. Ska bli roligt när E är hemma en HEL dag ENSAM med D så ska vi se vad fint det ser ut här hemma efteråt ;-)
Just de, tillbaka till gårdagens terrorist! Han vaknade vid 0630 och ville INTE somna om. Nej han ville busa, men jag var jätte trött. Höll på i 30 minuter med att försöka få honom att somna, men icke.. Så det var bara att ta på honom kläderna och gå ut till soffan. Men sen började gnället.. Hela dagen var han missnöjd, men det var bara ett sånt där "jävligt" grin.. Inget "mamma jag är så ledsen trösta mig!". Ingenting jag gjorde hjälpte.. Förutom att gå runt och bära honom liggandes på min axel.. Men hur länge orkar man det? Han somnade vid 12 och jag blev överlycklig, fick i mig lite frukost och skulle börja fixa och dona. MEN jag han inte ens få på mig kläder för efter 20 minuter vaknade han igen, ännu mer grinig än innan. Suck suck suck. Så höll det på i några timmar tills jag nästan bröt ihop! Busungen.. Men till min stora lycka kom E hem vid 15:30 så han tog inte ens av sig jackan utan ner med Dennis i vagnen och ut med ungen! Åååhhh, vilken total lycka! Helt tyst i lägenheten och jag kunde börja med maten i lugn och ro.. Det blev hemmagjorda hamburgare med massa gott på, slängde på en klick mos på varje innan jag satte på locket också, blev mycket gott!

När mina pojkar kom hem en halvtimma senare hade D somnat innan de ens kommit till hissen. Ut med honom på balkongen så vi kunde käka. Sen sov han ända fram till klockan 19. Jag hade hunnit åka och handla emellan, gissa vad jag ska göra:
image157

Jo jag tänkte baka någon dag, om D tillåter..

När han sedan vaknat var han fortfarande grinig. Det kommer ett litet leende då och då, med precis lagom mellanrum så man ska bli glad en stund. För inte kan man vara arg eller sur när han är så söt när han skrattar.. Vi provade att lägga honom vid 21, men ingen lycka där inte.. Så vi gick och la oss alla tre, jag läste med D liggandes på mitt mitt täcke. Han var hur pigg som helst, men han sa inte ett knyst. Bara låg och tittade runt. Vid 22:30 började jag bli trött så jag la honom i sin säng. Han låg och tittade och jollrade en stund, men vägrade stänga ögonen.. Ånej tänkte jag då, nu ska han vara vaken hela natten också den lilla terroristen.. Men jag vände över honom på mage och 30sekunder senare sov han.. Nice!

Idag är han på bättre humör, som sitt gamla vanliga jag. Nu ligger han och tar en liten tupplur på soffan så jag hinner duscha och käka lite!
image158

Vi ska till angered sen om en stund. Bjuder på lite gamla bilder på D som är så söt och snäll, oftast ;-)
image159

image160

image161

Hej svej så länge!

Kommentarer
Postat av: Lina

*halkar in på ett bananskal* Fin blogg du har :D

O vilka underbara bilder på er lillkille!

2007-12-11 @ 11:20:04
URL: http://ninninusens.blogg.se
Postat av: Moster madde

Hihi låter som en underbar gårdag. :) men du vet han saknade moster och mormor vettu.. Hihi.. Se där jag kläderna passar! :) Puss

2007-12-11 @ 14:30:03
URL: http://linkan88.blogg.se
Postat av: Anonym

klart du har ångerrätt det står ju i konsumentköplagen... bara att skicka tillbaka =)

2007-12-11 @ 16:17:30
URL: http://pedge.blogspot.com
Postat av: Amanda

Oj vad du hade handlat :)

2007-12-11 @ 17:39:57
URL: http://girlyliicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0